Vraag

zorgverzekering

Vandaag de nieuwe polis zorgverzekering bekeken en ben van mijn stoel gevallen......

Premie is inderdaad niet erg gestegen, maar als ik naar de modules kijk zie ik toch behoorlijk wat addertjes onder het bekende groene gras.
1. er staan meer modules die hun ontstaansrecht ontlenen uit het fiet dat oude modules zijn 'uitgekleed'
2. er vindt bij de moidules eenleeftijdgerelateerde ophoging van de premie plaats
3. tussentijds aan en uitzetten is er bij bepoaalde modules niet meer bij.
Ter adstructie

ad 1. ik had de module therapieën en nu is automatisch bij mij aangevinkt de module 'spieren & gewrichten' en 'zorg & herstel', terwijl het totaal van deze kosten in geen verhoiuding tot elkaar staan.
ad 2. de stijging van mijn module therapieën naar (enkel) 'spieren & gewrichten' levert al een verhoging op van ongeveer 20(!!!)% (en dan zou daar nog eens 'zorg & herstel' bij moeten komen om een gelkijke dekking te krijgen. Ik heb (ter verdere aanvulling van mijn punt)  toen ik nog particulier verzekerd was bij FBTO altijd principieel gekozen voor een polis die niet leeftijd gerelateerd was. Dat kostte mij in mijn jonge jaren meer geld, maar zou later zijn voordelen geven.... dat vooprdeel ben ik nu geheel kwijt. Akkoord de poilissen zijn niet met elkaar te vergelijken, maar mijn toen gespaarde 'potje' is verdwenen.
ad 3. hot reclame item... het tussentijds aan en uitzetten van modules is er voor 'spieren & gewrichten';  niet meer bij.

De maatschappij waar ik al ongeveer 40 jaar verzekerd ben en die bekend stond om zijn heldere opzet herken ik niet meer. Kan iemand mij nu nog advies geven hoe me te verzeken met dezelfde dekking tegen een schappelijke prijs zonder extreme aanpassingen.

1 reactie

Reputatie 3
jeff bertens schreef:

Vandaag de nieuwe polis zorgverzekering bekeken en ben van mijn stoel gevallen......

Premie is inderdaad niet erg gestegen, maar als ik naar de modules kijk zie ik toch behoorlijk wat addertjes onder het bekende groene gras.
1. er staan meer modules die hun ontstaansrecht ontlenen uit het fiet dat oude modules zijn 'uitgekleed'
2. er vindt bij de moidules eenleeftijdgerelateerde ophoging van de premie plaats
3. tussentijds aan en uitzetten is er bij bepoaalde modules niet meer bij.
Ter adstructie

ad 1. ik had de module therapieën en nu is automatisch bij mij aangevinkt de module 'spieren & gewrichten' en 'zorg & herstel', terwijl het totaal van deze kosten in geen verhoiuding tot elkaar staan.
ad 2. de stijging van mijn module therapieën naar (enkel) 'spieren & gewrichten' levert al een verhoging op van ongeveer 20(!!!)% (en dan zou daar nog eens 'zorg & herstel' bij moeten komen om een gelkijke dekking te krijgen. Ik heb (ter verdere aanvulling van mijn punt)  toen ik nog particulier verzekerd was bij FBTO altijd principieel gekozen voor een polis die niet leeftijd gerelateerd was. Dat kostte mij in mijn jonge jaren meer geld, maar zou later zijn voordelen geven.... dat vooprdeel ben ik nu geheel kwijt. Akkoord de poilissen zijn niet met elkaar te vergelijken, maar mijn toen gespaarde 'potje' is verdwenen.
ad 3. hot reclame item... het tussentijds aan en uitzetten van modules is er voor 'spieren & gewrichten';  niet meer bij.

De maatschappij waar ik al ongeveer 40 jaar verzekerd ben en die bekend stond om zijn heldere opzet herken ik niet meer. Kan iemand mij nu nog advies geven hoe me te verzeken met dezelfde dekking tegen een schappelijke prijs zonder extreme aanpassingen.

Goedemiddag jeff bertens,

Ik hoop dat je je niet teveel pijn hebt gedaan, nadat je van je stoel bent gevallen! Want anders ben je die module Spieren en Gewrichten echt wel nodig 🙂

Ik begrijp dat je je goed hebt ingelezen in de wijzigingen die zijn doorgevoerd in de aanvullende modules.
Wij hebben zorg zo logisch mogelijk ingedeeld in juiste modules. Dit om het transparanter en duidelijker te maken. En natuurlijk om nog meer keuze mogelijkheden te bieden.

De premie van de module Spieren en Gewrichten is inderdaad gestegen. Je kiest de module Spieren & Gewrichten tegelijk met de basisverzekering. Dan heb je het in 1 x geregeld! Uitzetten kan per 31 december. Natuurlijk biedt de module Spieren en Gewrichten je een uitgebreide dekking. En je hebt keuze uit 3 verschillende varianten met maximale vergoeding.

Vanuit kosten/baten heeft FBTO hiervoor gekozen. Veel klanten maken gebruik van deze module. Om dit kostendekkend te houden met een geringe verhoging van de premie is voor het bovenstaande gekozen. Gelukkig kunnen wij daarom nog steeds een uitgebreide dekking aanbieden tegen een scherpe premie.

FBTO hanteert al enige jaren een leeftijdgerelateerde premie op de aanvullende modules. Dit is inderdaad niet te vergelijken met de polissen die jaren terug aangeboden werden 🙂

Wil je dat wij jou bellen om je polis door te nemen? Stuur mij dan een privébericht met je gegevens, telefoonnummer en wanneer je het liefst gebeld wil worden. Ga ik dat voor je regelen volgende week:)

Fokelien

Ps: ik heb jouw topic verplaatst naar het onderwerp "Zorg en ongevallen". Zo is je topic voor iedereen terug te vinden 😉

Reageer