Vraag

Ziektekostenverzekering voor alternatieve zorg

• 4 december 2013
  • 4 reacties
  • 849 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb (o.a.) een ziektekostenverzekering bij FBTO. Ik heb de module 'alternatieve geneeswijzen' en betaal daarvoor € 132,48 per jaar en kan dan maximaal € 500,- vergoed krijgen (verschil € 367.52). Zou ik een vergoeding willen van € 750,- per jaar dan ga ik ineens € 525,- per jaar betalen (verschil nog maar € 225). Blijkbaar moet deze module onaantrekkelijk worden gemaakt; ik vind dat niet redelijk.

Ik heb de afgelopen 25 jaar naar schatting drie keer mijn huisarts bezocht. Verder maak ik geen gebruik van de reguliere gezondheidszorg. Om deze reden durf ik ook mijn eigen risico op maximaal te zetten. Natuurlijk: ook ik kan in het ziekenhuis terecht komen en daarvoor verzekeren is alleszins redelijk. .
Toch lijkt de tijd rijp voor een verzekering die primair is gerichht op alternatief met een module regulier. Er zijn immers veel mensen die op deze wijze hun leven inrichten. Ik zou het interessant vinden om deze mogelijkheden te onderzoeken. Is het denkbaar dat een groep mensen zo een verzekering begint onder de vlag van FBTO? Wat hebben we nodig?: aantal klanten die dat willen en de kennis van FBTO. Wie vind dit een interessant idee?

4 reacties

Reputatie 1
Hallo jhamverheul!

Welkom op Onderling.nl

Allereerst: dank je wel voor het indienen van je topic. Ik ben nieuwsgierig hoe je dit precies in zou willen richten. Waar liggen voor jou de behoeftes? Welke alternatieve geneeswijzen zou je willen verzekeren? En specifieker, wat zou je wel en niet gaan vergoeden?

Ik ben benieuwd hoe de community staat tegenover de module Alternatieve Geneeswijzen en een eventuele alternatieve basisverzekering!
Dag Jelle,

Sorry voor een verlate reactie.

ik zou willen verzekeren datgene wat nu onder de module alternatef valt: chiropractie, natuurgeneeswijzen, (klassieke)homeopathie, voetreflexologie, podotherapie, etc. Maar ook (zelfgekozen) psychotherapie, en andere psychologisch hulp (bijv. U-centre) . Veel valt niet onder de basis óf als dat wel zo is, is het 'plat gereguleerd'.

Neem ook deze kant van de zorg als volwassen (want dat is ze wel min of meer) en leg daar niet dezelfde maatlat langs als langs de reguliere zorg. Meet dus werkelijk met twee maten....! Appels hoeven niet op peren te gaan lijken. Laat zaken dus gewoon naast elkaar bestaan: daar is niks mis mee. Veel mensen kunnen daar heel goed in kiezen. respecteer dat én waardeer dat met een nieuwe soort polis: alternatief is de basis en huisartsen en ziekenhuis zitten in een aanvullende module. Ik vrees dat het wel wat wettelijke aanpassingen vergt. Maar goed, laten we eerst met een gedachten experiment beginnen. Heb je je ooit afgevraagd waarom de reguliere zorg de alternatieve in dezelfde molen wil krijgen?

Zoiets.

vriendelijke groet
Jos
Reputatie 3
Dag Jelle, Sorry voor een verlate reactie. ik zou willen verzekeren datgene wat nu onder de module alternatef valt: chiropractie, natuurgeneeswijzen, (klassieke)homeopathie, voetreflexologie, podotherapie, etc. Maar ook (zelfgekozen) psychotherapie, en andere psychologisch hulp (bijv. U-centre) . Veel valt niet onder de basis óf als dat wel zo is, is het 'plat gereguleerd'. Neem ook deze kant van de zorg als volwassen (want dat is ze wel min of meer) en leg daar niet dezelfde maatlat langs als langs de reguliere zorg. Meet dus werkelijk met twee maten....! Appels hoeven niet op peren te gaan lijken. Laat zaken dus gewoon naast elkaar bestaan: daar is niks mis mee. Veel mensen kunnen daar heel goed in kiezen. respecteer dat én waardeer dat met een nieuwe soort polis: alternatief is de basis en huisartsen en ziekenhuis zitten in een aanvullende module. Ik vrees dat het wel wat wettelijke aanpassingen vergt. Maar goed, laten we eerst met een gedachten experiment beginnen. Heb je je ooit afgevraagd waarom de reguliere zorg de alternatieve in dezelfde molen wil krijgen? Zoiets. vriendelijke groet Jos

Goedemorgen Jos,

Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Je zet een duidelijk verhaal neer wat jij graag verzekerd zou willen zien. Ik ben benieuwd of meer forumleden deze behoefte hebben.

Een fijne jaarwisseling!
Reputatie 3
Goedemiddag jhamverheul,

Een beetje een late verplaatsing van je topic :rolleyes:

Omdat je gestarte topic over de zorgverzekering gaat heb ik deze verplaatst naar het juiste onderwerp "Zorg en ongevallen".
Hier is hij beter zichtbaar voor andere gebruikers en kunnen ze hun mening geven hoe zij hierover denken.

Reageer