verplichte eigen bijdrage verdelen

• 10 december 2013
  • 7 reacties
  • 997 Bekeken

Misschien is het een idee om elke 2 maanden een rekening van de verplichte eigen bijdrage te sturen van de gemaakte kosten.Dan is het te betalen bedrag niet zo hoog.

7 reacties

Reputatie 3
Hallo clautjed,

Welkom op Onderling.nl en bedankt voor het starten van je topic.

Wat een leuk en actueel onderwerp haal je hier aan.
Ik heb het topic wel verplaatst naar het onderwerp 'Zorg en ongevallen', omdat het over zorg gaat.

Bedoel je hiermee dat je tweemaandelijks een bedrag betaalt of dat je eens per 2 maanden een overzicht van je te betalen eigen bijdrage krijgt?

Het kan natuurlijk zo zijn dat als je zorgverzekeraar je eens per 2 maanden een nota van je eigen bijdrage stuurt, dit alsnog een hoog bedrag kan zijn. Denk bijvoorbeeld aan een ziekenhuisopname.

Heb jij nog een andere invulling/idee over het verspreiden van je verplichte eigen bijdrage? Of zijn er communityleden die ideëen hebben?
Laat het ons weten!
Nee ik bedoel 1x in de maanden een rekening.Dan is het wat verspreid.Als je 1x in het half jaar een rekening krijgt is dat in 1x hoog..

gr
Daar ben ik het helemaal mee eens. Het is zo confronterend om na de aankondiging van FBTO, het vaak hele hoge bedrag binnen 14 dagen te zien afschrijven van de bankrekening.
Een meer gespreide betaling, desnoods verhoogd met een rentepercentage, zou voor veel mensen wat meer financiele lucht geven.
Reputatie 1
Hallo clautjed en welkom op Onderling Loesje!

FBTO biedt de mogelijkheid om, wanneer je eigen risico in rekening gebracht is, dit in termijnen te betalen. Je moet hier dan wel voor bellen.

Zouden jullie dit anders willen zien? En hoe dan wel precies?
Reputatie 3
Goedemiddag clautjed en Loesje,

Helaas zijn er geen verdere reacties op dit gestarte topic gekomen. Wij hebben een onderzoek gestart "Eigen risico van je FBTO Zorgverzekering in termijnen betalen". Ik nodig jullie graag uit je mening hierop te geven. Jullie stem en mening wordt dan meegenomen in dit onderzoek 🙂
Badge
Goedemiddag clautjed en Loesje,

Helaas zijn er geen verdere reacties op dit gestarte topic gekomen. Wij hebben een onderzoek gestart "Eigen risico van je FBTO Zorgverzekering in termijnen betalen". Ik nodig jullie graag uit je mening hierop te geven. Jullie stem en mening wordt dan meegenomen in dit onderzoek :)

Je bent me net 2 dagen voor geweest. Jelle heeft me eens verteld dat er wel vaker onderwerpen opnieuw worden opgestart om het actueel te houden hoewel het onderwerp al eens erder is behandeld.

Dat begrijp ik maar we moeten er ook voor waken dat er geen vergelijkbare onderwerpen synchroon naast elkaar gaan lopen. 

Dus .... prima gedaan!
Reputatie 3
Goedemiddag clautjed en Loesje, Helaas zijn er geen verdere reacties op dit gestarte topic gekomen. Wij hebben een onderzoek gestart "Eigen risico van je FBTO Zorgverzekering in termijnen betalen". Ik nodig jullie graag uit je mening hierop te geven. Jullie stem en mening wordt dan meegenomen in dit onderzoek :) Je bent me net 2 dagen voor geweest. Jelle heeft me eens verteld dat er wel vaker onderwerpen opnieuw worden opgestart om het actueel te houden hoewel het onderwerp al eens erder is behandeld. Dat begrijp ik maar we moeten er ook voor waken dat er geen vergelijkbare onderwerpen synchroon naast elkaar gaan lopen. Dus .... prima gedaan!

:o Dank je wel Frans. Jij gaf wel de aanleiding door je vermelding op het onderzoek om deze reactie te plaatsen.

Reageer