Vraag

Vergoeding uit Therpièn

• 12 december 2013
  • 9 reacties
  • 868 Bekeken

Hallo.

Als ik in het nieuwe jaar naar de fisio ga krijg ik deze dan vergoed uit de module Therapièn,ook als ik nog niet  mijn max eigen risico heb berijkt?

9 reacties

Reputatie 3
Hallo adrie1948,

Bedankt voor het stellen van je vraag en welkom op Onderling.nl.

Heb jij de module Therapieën aanstaan op de FBTO Zorgverzekering?
Dan krijg je vanuit deze module een vergoeding voor fysiotherapie tot aan het maximum verzekerd bedrag.

Heb jij de module Therapieën gedurende het verzekeringsjaar aangezet?
Dan krijg je pas een vergoeding vanuit deze module voor fysiotherapie na 6 maanden premie te hebben betaald.

Vanaf 1 januari 2014 ben je verzekerd voor het bedrag waarvoor je hebt gekozen bij het aanzetten van de module Therapieën.

Is hiermee je vraag beantwoord? Zo niet, dan horen wij het graag.
Hallo Fokelien.

Okè, gelt dit dan ook voor alle andere onderdelen die in Therapièn vallen ?

Groetje `s 
Reputatie 1
Binnen de module therapieën hebben sommige behandelingen een eigen wachttijd en vergoeding. Wil precies weten hoe dit zit? Neem dan even contact op met de afdeling declaraties. Je kunt ze bellen op 058-234 53 33. Zij leggen je precies uit hoe dit voor jou in elkaar steekt.
Omdat ik in 2013 wist dat ik niet genoeg zou hebben aan een vergoeding van 350 euro voor in 2014 heb ik voor ingang van 2014 mijn Therapieen verhoogt naar 500 euro! Daarbij stond in de voorwaarden dat als je verhoogt, of aanmeld voor ingang van het nieuwe jaar je geen wachttijd hebt.
Nu hanteerd FBTO wel ineens wachttijden van 6 maanden, hoe zit dit?
Reputatie 1
Hallo Lydje2,

Als je de module aan hebt gezet per 1 januari en je was al klant dan geldt er inderdaad een wachttijd voor het verhoogde deel. Je hebt namelijk geen nieuw contract gesloten. We hebben je verzekering verlengd. Ik kan me goed voorstellen dat dit voor jou niet zo leek.

Voor 2015 hebben we hierover wel naar onze klanten geluisterd. Vanaf 1 januari geldt er geen wachttijden meer. Je kunt dan ook niet meer tussentijds verhogen.
Ik vind persoonlijk dat jullie voorwaarden dan heel slecht zijn!
Ik heb namelijk uit jullie voorwaarde gehaald dat als je per nieuwe jaar iets verhoogt of aanzet het gelijk aanzet maar halverwege een jaar of een jaar wat is ingegaan je dan een wachttijd hebt van 6 maanden logisch vind ik! Ik ben dus een doort "misleid" en onnodig op zeer hoge kosten gejaagd en heb niets aan de verhoging gehad maar alleen maar duur uit geweest. Al in maart heb ik hier met FBTO contact over gehad maar niemand die me kon/wilde helpen.
Vervolgens zit ik wel met een rekening van 200 euro in mijn maag! En tevens geven jullie nieuwe klanten dan wel meer rechten en zijn daar coulanter in dan met bestaande klanten die al jaren klant zijn!
Reputatie 1
Ik snap heel goed dat dit zuur voor je uitkomt. Een rekening van €200 is niet niks!

Raar dat je het antwoord niet al in maart hebt gekregen. Je kunt je beklag het beste bij mijn collega's van de klantenservice doen. Je kunt daarvoor een mail sturen naar [email]info@fbto.nl[/email]. Dan zoeken ze het helemaal voor je uit.
Badge +2
(Prima) dat FBTO de vergoedingen anders indeelt door niet meer tussentijds te verhogen en dat uitzetten halverwege het jaar ook geen nut meer heeft... Maar! is het dan niet handig dit uitgebreid kenbaar aan de huidige verzekerden te maken( ik vernam het via het Forum) en... waarom zijn dan nog maandenlang die spotjes op tv met AAN/UIT  verkondigd??
Als je niet alert genoeg bent is misleiding heel groot!
Dat had ik niet verwacht van FBTO!
(Prima) dat FBTO de vergoedingen anders indeelt door niet meer tussentijds te verhogen en dat uitzetten halverwege het jaar ook geen nut meer heeft... Maar! is het dan niet handig dit uitgebreid kenbaar aan de huidige verzekerden te maken( ik vernam het via het Forum) en... waarom zijn dan nog maandenlang die spotjes op tv met AAN/UIT  verkondigd??
Als je niet alert genoeg bent is misleiding heel groot!
Dat had ik niet verwacht van FBTO!

Best Lyane,

Wij willen zeker transparant zijn en proberen je echt niet te misleiden. Wij sturen iedere verzekerde verschillende e-mailtjes met vooraankondigingen over het volgende jaar. Daarin proberen wij ook zo duidelijk mogelijk onze nieuwe spelregels uit te leggen.

De spotjes op tv met aan en uit gaan over andere verzekeringen. Over de Zorgverzekering communiceren wij niet dat ze uit kunnen; want dat kan niet. Wel kan je bij ons je Zorgverzekering tijdens het jaar aan je situatie aanpassen. Erg flexibel en dat zonder wachttijd!

Arjan

Reageer