Vraag

Vaccinaties

• 12 oktober 2014
  • 1 reactie
  • 496 Bekeken

vaccinaties via ggd geregeld ivm onze vakantie naar thailand afgelopen zomer
ik ben van mening dat dit basis bescherming is voor het hele gezin
kom van een koude kermis thuis als blijkt dat fbto deze ruim 300 (!!) euro niet dekt, ook niet een gedeelte
erg teleurstellend
hiervoor geldt dat een aanvullende module Buitenland had moeten worden afgesloten
ik denk bij Buitenland aan medische verzorging in het land van bestemming maar niet aan preventieve zorg voor een reis
vaccinaties neemt men in het land waar men woont
erg frustererend, nog niet eens begonnen met de vakantie en alles zelf betaalt

fbto heeft inmiddels laten weten niets te willen vergoeden....

wat vinden jullie?

1 reactie

Ze hebben gelijk. (Vind ik)

Op vakantie gaan is een luxe. Het is niet een basis behoefte van de mens ( al is het tegenwoordig voor heel veel mensen wel iets wat erbij hoort)

Indien je een reis gaat maken dien je er altijd zorg voor te dragen dat je op de hoogte bent hoe het zit met vergoedingen ed. Persoonlijk zou ik als ik vaccinaties nodig heb eerst even bellen met mijn zorgverzekering. Mijn inziens is het logisch dat dit niet verzekerd wordt onder een basisverzekering. Zoals ik al zeg is het een luxe en de betreffende vacinaties heb je bij verblijf in Nederland niet nodig en het is dus geen basiszorg.

1 telefoontje had een hoop verschil kunnen maken. Het is uiteraard achteraf praten en daar schiet je helemaal geen bal mee op.

Reageer