Tandartsfinanciering alternatief voor tandartsverzekering

• 25 september 2013
  • 3 reacties
  • 1036 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Een deuk in de de strategie van alle tandartsverzekeringen...........
vergelijkmondzorg.nl

Een alternatief voor consumenten, die liever zélf een spaarpotje aanleggen voor de (latere) tandartskosten. Marktwerking puur.......en een frisse mogelijkheid om het participatieproces in Nederland in de praktijk te brengen. U kunt ook een spaarrekening "tandarts" bij de ING inrichten........als er maar een potje tandarts ter beschikking staat.

Tandarts financiering Ixorg | VergelijkMondzorg

Misschien hoort deze TIP eerder thuis onder "zorg", maar past ook onder het thema vergelijken. In de voorwaarden staat, dat je niet dubbel moet posten......dus Onderlingers zoekt het zelf maar uit.........!!

3 reacties

@Hansje, ik heb je reactie verplaatst naar een nieuw topic in ‘Zorg en Ongevallen’ aangezien het de tandartsverzekering betreft. Leuk onderwerp!

Heeft iemand al ervaring met tandartsfinanciering en wat vinden jullie van dit initiatief?
Ik ben reuze benieuwd hoeveel community-leden er uiteindelijk van een tandarts-zorgverzekering willen afzien.

Vanuit mijn "tandarts-spaarpotje" bekostig ik al jarenlang de onkosten die ik grofweg had berekend vanuit de ervaring van de laatse tien jaren. Inmiddels heb ik inderdaad al meer gespaard dan aan tandverzorging uitgegeven.

Dus voor de lezer.......nu nog vastleggen.......zelf sparen, financieren óf de aanvullende tandartsverzekering!

Heeft u ooit al eens een eigenberekening gemaakt?
Heeft u ooit al eens een eigenberekening gemaakt? was de laatste vraag.......

Het zal u wel niet anders vergaan dan mijzelf, alleen al de gedachte om naar de ver weg gestopte verzekeringsordner te moeten is al afgrijzelijk genoeg om ad hoc leukere dingen te gaan doen........toch nu even doorzetten, het is een actie van niet meer dan 5 minuten om te reconstrueren wat u momenteel aan verzekeringskosten betaald (ik heb de tarieven alvast voor u opgezocht.....zie link van Independer).

Zet de betaalde premies op een kladblok, trek er de gemaakte kosten vanaf en........de vijf minuten zijn nu om. Er staat een plus of een min.......wegheften in dezelfde ordner!

Ga nu meteen iets leuks doen, vergeet snel alle verzekeringen en trek de consequenties na het weekend of volgende maand en denk aan weer aan het resultaat wanneer u tegen het einde van het jaar zorgverzekeringsvergelijkingen gaat maken........met of zonder aanvullende tandartsverzekering (want u komt het kladje dan weer tegen). Misschien beginnen met wat minder snoepen......tweemaal per dag tanden poetsen?

U kunt daarna in 2014 beginnen met een eigen-tandarts-potje of eerst nog eens de tekst op ixorg.nl nalezen en daar meteen een berekening laten maken. Besluit wel vóór oud-en nieuw!

Ik wens u alvast een gebitsgezond en gezegend 2014.

https://ixorg.nl/

https://www.independer.nl/zorgverzekering/vergoedingen/tandarts.aspx

Reageer