Vraag

Protocol baarmoederverwijdering

• 9 april 2015
  • 1 reactie
  • 745 Bekeken

Ziektekostenverzekeraars gaan steeds meer bepalen hoe artsen/chirurgen hun werk moeten doen.

Mijn vraag is of meer mensen daar voorbeelden van hebben en welke ervaringen er nog meer zijn.

Een voorbeeld kom ik nu tegen. Na een operatie waarbij de baarmoeder is verwijderd, zou de behandelende gynaecoloog na 6 weken een nacontroleafspraak willen maken, omdat dan het genezingsproces voldoende is gevorderd. Door de ziektekostenverzekeraars is bepaald dat deze operatie binnen 6 weken moet zijn afgehandeld. Gevolg is, dat er nu na 5 weken een afspraak voor nacontrole moet worden gemaakt, omdat eventuele complicaties anders niet binnen de vereiste 6 weken, binnen het kader van de operatie, kunnen worden behandeld. Alsde termijn van 6 weken wordt overschreden, is er sprake van een langer traject, dat dus ook duurder zal worden. 

1 reactie

Hallo R.S.Groenendal,

Interessant topic kaart je aan! Ik ben benieuwd of er meer ervaringen zijn bij de communityleden!
Ik heb je topic naar de rubriek zorg en ongevallen verplaatst zodat hij beter te vinden is!

Reageer