Vraag

prijs medicamenten op verpakking

• 13 maart 2014
  • 4 reacties
  • 855 Bekeken

Moet de apotheker de prijs van het medicijn op de verpakking vermelden.Is dit dan ook de prijs die met mijn eigen risiko wordt verrekend????

4 reacties

Welkom ceesennan,

Die irritatie overkomt mij ook. Intussen zijn er geen vaste prijzen meer en daarom plakt de apotheker er geen prijs meer op. Wanneer je een kwartiertje tijd hebt, dan lees de volgende link en stel daarna de vragen aan jouw eigen apotheker, want die doet het misschien wéér anders omdat hij aangesloten is bij een keten..........het is trouwens óók irritant, dat, wanneer je chronisch medicijnen gebruikt, telkens weer een andere verpakking wordt uitgereikt, verwarrend en gevaarlijk wanneer je daardoor het overzicht verliest.

Apotheek.nl - Medische informatie - Medicijnen - Medicijnprijzen en vergoedingen Hoe zit het nu
Reputatie 1
Hallo ceesannan,

Welkom op Onderling.nl! Bedankt voor je vraag.

De apotheek is niet verplicht om de prijs op de verpakking van het medicijn te plaatsen. Dit komt omdat medicijnen dagprijzen hebben. De prijs afdrukken op het doosje heeft dus geen zin.

De sticker die de apotheken op een doosje medicijnen plakken worden in veel gevallen ook niet dagelijks aangepast. De prijs op die sticker kan dus een ander bedrag zijn dan er van je eigen risico in rekening wordt gebracht. Het bedrag dat de apotheek bij ons declareert is de prijs die het medicijn op de dag van het afhalen heeft. Dat bedrag wordt dan dus met het eigen risico verrekend.

Als je een zorgverzekering bij FBTO hebt kun je in je MijnFBTO bekijken wat er van je eigen risico is afgeschreven.
@ceesannan. Je kunt bij FBTO verzekerd of niet, ook hier informatie vinden.....

Home | Medicijnkosten
@ceesannan. Jij drukt.......en wij draaien?

Misschien ben je van een latere generatie, maar bedanken, of een feed-bach na de het beantwoorden is een beleefdheidskwestie en geen generatieverschil...........toch? Volgens mij is een forum een platvorm om gegevens uit te kunnen wisselen..........dus heb je een FBTO-verzekering en ben je van Jelle's raad wijzer geworden. Of kon ik je verder helpen met de link?

Graag gedaan!....maar wel voor het laatst!

Reageer