Niet een beugelbekkie maar een tandloos bekkie!

Reputatie 3
Tandartsen luiden de alarmbellen. Zij komen bij jonge kinderen steeds vaker een ernstig verwaarloosd melkgebit tegen. Dikke lagen plak, etensresten, maar ook afgebrokkelde en afgesleten tanden of erger. De oorzaak is ouders die hun kinderen de hele dag door zoetigheid geven. Tanden poetsen is een strijd die deze ouders niet altijd aangaan, met het bovenstaande tot gevolg. Dit komt naar voren uit een onderzoek van RTL Nieuws.

Veel ouders nemen hun kinderen pas te laat mee naar de tandarts. Terwijl kinderen tot 18 jaar gratis verzekerd zijn voor mondzorg. Vind jij daarom dat kinderen tot 18 jaar verplicht ieder half jaar naar de tandarts moeten? En waarom?

2 reacties

Ik vind dat zeker een optie. En dan vanaf 2 jaar. De eerste keer kunnen de kleintjes meekijken, en daarna kun je ze spelenderwijs laten wennen. Ik ben tandartsassistente geweest en heb dan ook het een en ander gezien. Flesjes met sap mee naar bed ed. Snoepje als beloning als ze zich goed hebben gedragen in de tandartsstoel :mad:. Wat ook een reden was: geen tijd van de ouders. Dus verplichten is zeker een optie, scheelt een hoop stress voor de kinderen (gewenning), en kosten door er op tijd bij te zijn.
Klopt, ik erger me behoorlijk aan het feit dat het tegenwoordig weer heel gewoon is om kinderen snoep te geven. In de tijd dat mijn kinderen klein waren lette iedereen goed op dat de kinderen bij uitzondering snoep kregen.
Ouders hebben eigenlijk geen toezicht mee. Ze werken, en de kinderen gaan naar de opvang, of naar een vriendje.
Mijn eigen ouders konden de tandarts en de dokter niet betalen (eigen bedrijf). Toen ik ging werken is er een "renovatie" gedaan, die ik moest afbetalen aan de tandarts.
Sindsdien let ik erg op en ga vaak naar de tandarts en de mondhygieniste.
Als ouders niet goed voor de kinderen kunnen zorgen, moeten ze daartoe maar gedwongen worden. Daar heb ik geen probleem mee.
En dan meteen het snoepprobleem aanpakken, overigens ook op school.

Reageer