Kwaliteit van het ziekenhuis bekijken op social media

• 29 juli 2014
  • 2 reacties
  • 705 Bekeken

De Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) is aan het onderzoeken of zij social media kunnen inzetten voor een effectieve manier van toezicht houden. De IGZ verzamelt bij een risicoanalyse gegevens die aanwijzingen kunnen zijn voor misstanden in de zorg. In de huidige manier van werken zijn de meeste recente gegevens een jaar oud. Berichten op social media zijn veel recenter en daarom relevanter.

Zou jij je ervaringen met de zorg delen via social media? Of gebruik jij liever traditionele kanalen om je oordeel te geven?

2 reacties

Het medium maakt me niet zo veel uit als het maar een zorgvuldig beeld is wat wordt weergegeven.
Dat gaat ws beter als er een begeleiding/sturing/controle/weerwoord etc mogelijk is
Door gebruik te maken van vragenlijsten kun je vervolgens ook wat eenvoudiger trends signaleren en wat objectiever meten
Badge +2
Zou ik mijn ervaringen met de zorg delen via social media?
als je hiermee twitter bedoeld dan is het antwoord nee, simpel omdat ik geen twitter account heb.
Daarnaast is twitter een medium waarop nog al emotioneel gereageerd wordt.
Dit komt de objectiviteit niet ten goede.
Beter zou zijn als elk ziekenhuis of verzorgingshuis verplicht wordt haar klanten te wijzen op de mogenlijkheden die er zijn om te klagen bij het IGZ

Reageer