Kostenbewuste consument claimt minder?

Reputatie 1
De Consumentenbond pleit voor een beter inzicht in zorgkosten om zo een groter kostenbewustzijn onder consumenten te creëren. Dat schrijft AMweb.

Denk je dat wanneer consumenten beter weten wat zorg kost, dit zal zorgen voor een daling in de declaraties? Of denk je dat Nederlanders hun zorg sowieso wel claimen?

Discussieer mee!

3 reacties

Jelle,

Wanneer ik er uitvoerig over wordt geïnformeerd hoe olie gewonnen en getransporteerd wordt, geraffineerd en bij de benzinepomp wordt afgevuld, weet ik hierover weliswaar meer, ook nog dat meer dan de helft naar de graaierige staat gaat............maar ik ga daarom niet langzamer of minder autorijden. Dat gebeurt alleen wanneer de benzineprijzen de pan uitrijzen en een ander systeem zoals het openbaar vervoer een kans gaat krijgen.  Dit verbruikers-principe schijnt in de praktijk ook voor de zorg te gelden. Alleen.... wanneer ik benzine spaar, scheelt het direct in de portemonaie, bij de zorg blijft nu ook dát effect nog achterwege.
Gratis openbaar vervoer en/of gratis zorg..........dan moet je gewoon de PvdA kiezen!!

Gratis openbaar vervoer en/of gratis zorg..........dan moet je gewoon de PvdA kiezen!!

Ik zou hier schrijven: Dan moet je gewoon SP kiezen!
Voor mij de enige partij die niet voor het geld in de 2e kamer zit.

Zoals ik al in een ander topic aangaf is hebben de kosten niets te maken met de vraag maar met de prijs.
Je gaat niet zomaar naar een dokter. Je eet ook niet 2x zoveel als het goedkoop is.
https://forum.onderling.nl/zorg-ongevallen-6/inkomensafhankelijke-zorgpremie-terecht-517/index8.html#post7511

Dus kostenbewust.......

Voorheen stonden trouwens de prijzen op de medicijnen, maar vanwege het gesjoemel met de prijzen door de verzekeringsmaatschappijen zijn ze verdwenen
Reputatie 1
Interessante standpunten. Is er iemand in het forum die in deze beroepsgroep werkt?

Reageer