Vraag

Inzicht rekeningen zorgverleners

Ik zou graag inzicht krijgen in gespecificeerde rekeningen die zorgverleners bij jullie indienen.  Het is mij al eens overkomen dat er een foutieve rekening is ingestuurd tbv een aan mij geleverde zorg. Ik zie ook veel bedragen, met name kleine, voorbij komen waarbij ik de behandeling niet echt meer voor de geest kan halen. Vandaar dus mijn verzoek  om deze gegevens online in mijnfbto zichtbaar te maken. 

3 reacties

Reputatie 1
Hallo Basanca!

Allereerst: welkom op Onderling.nl en dank je wel voor het indienen van je topic.

Op dit moment is het zo geregeld dat je bij ons kunt navragen waar de bedragen vandaan komen. Je zult alleen wel bij de zorgverlener moeten navragen waar de kosten specifiek voor zijn. Daar beschikken we dus niet over.

Hoe zou jij dit willen inrichten? Wat zou je wel in MijnFBTO willen terugzien, en welke informatie vind je minder interessant?
Reputatie 3
Goedemiddag Basanca,

Ik heb je topic verplaatst naar "Zorg en ongevallen".
Een beetje laat, maar zoals we het hier in het noorden zeggen "Better let as net" (beter te laat dan helemaal niet) :o
Gebruikers kunnen je topic nu sneller terugvinden en een reactie achterlaten wat zij van je voorstel vinden.
Ik ben het volstrekt eens met Basanca. Zulke nota's zouden te zien moeten zijn. Sterker nog, hoewel iedere vergelijking mank gaat, er zijn richtlijnen en er is jurisprudentie dat als een verzekeraar eens een afwijzend standpunt in neemt op basis van een expertise- of schaderegelaarsrapport, de verzekeraar verplicht is om dat rapport te overleggen.

Maar goed, we blijven bij de Zorg. In principe zou het straks kunnen gebeuren dat zo'n Zorgverlener straks een nota neer legt die onder het eigen risico valt. Vervolgens sturen jullie een acceptgirokaart naar verzekerde toe met het verzoek om maar effe terug te storten. Ik denk dat ik dan als verzekerde die nota ook eerst wel even zou willen zien.  

Ik verwijs ook even naar mijn topic over Zorgfraude.
https://forum.onderling.nl/zorg-ongevallen-6/fraude-de-zorg-662/
Als je als Zorgverzekeraar fraude serieus neemt dan had je die mogelijkheid tot het inzien van nota's al lang moeten invoeren. Fraude bestrijdt je samen. 

En dus FBTO, pak hem beet!!! Niet dralen maar doen!!! 

Reageer