Houdt HEMA de klant een lekkere worst voor of.......?

• 7 november 2013
  • 7 reacties
  • 1630 Bekeken

Badge
Het kan jullie bijna niet zijn ontgaan. Naast de HEMA-worst gaat HEMA zich nu ook bezig houden met notariële werkzaamheden en ziektekostenpolissen.
'Honderden aanvragen voor Hema-verzekering' - OverGeld | Lees het laatste financiële nieuws op OverGeld.nl van De Telegraaf [Verzekeren]

Over die Notariële werkzaamheden heb ik geen mening, wel over de ziektekostenpolissen. Ik vind het namelijk een goede zaak.

Vooropgesteld, het gehele ziektekostengebeuren moet in Nederland op de schop maar daar loopt men nu nog niet echt warm voor. De mond loopt over met termen als nieuw beleid, renovaties, hervormingen en structurele veranderingen maar de enige veranderingen die ik tot nu toe echt in de politiek heb waargenomen zijn veranderingen die ons meer geld kosten (bijvoorbeeld de voorgenomen afschaffing van de fiscale ziektekostenaftrek) of op een andere manier in ons nadeel werken (langer doorwerken bijvoorbeeld). Ook het HEMA-gebeuren is dat niet maar bij gebrek aan echte hervormingen juich ik deze veranderingen voorlopig toch toe......... als het werkt. Want de gaten die ik al eerder constateerde daar springt de HEMA nu in. Gaten? Ja, gaten! Want ik ben niet de eerste en ook zeker niet de enige die al heeft geconstateerd dat de huidige ziektekostenverzekeraars complete machtsblokken vormen met kennelijk als enig doel om ons burgers zoveel mogelijk (wettelijk verplicht!!!) geld uit de zak te kloppen. 

Ter herinnering:
'Winst zorgverzekeraars erg hoog' - NOS Nieuws
Consumentenbond: Zorgpremie kan met 300 euro omlaag | Volg het nieuws terwijl het gebeurt 'Zorgpremie is 300 euro te hoog' - AD.nl 

Want of je het nou buffers, reserves, onmaatschappelijke hoge winsten, strategische geldvoorraden or whatever noemt, feit is dat wij allen veel te veel betalen voor onze ziektekosten terwijl, als er al enige waarheid zit achter het artikel onder de volgende link  DNB: Aanhouden hoge buffers vereist voor zorgverzekeraars , dan kun je dat ook anders oplossen. Als deze overheid voor miljoenen kan borg staan voor banken en landen (bv. Griekenland) dan moeten ze dat ook kunnen voor hun eigen burgers en dan hoef je die eigen burgers niet zo veel geld uit de zak te kloppen.

Daarom is het goed dat firma's als Hema nu ook in het gat springen dat Ziektekostenverzekeraars geslagen hebben door hun winsten 'op hoog niveau' te houden. Het bevordert de concurrentie en ik hoop dat de bestaande ziektekostenverzekeraars nu consequent gaan blijven en hún premies op het zelfde niveau blijven handhaven. Immers, argumenten van gisteren over reserves en buffers kunnen vandaag opeens niet meer waardeloos zijn. Dus pas je premies vooral niét(!) aan naar het niveau van HEMA zou ik willen roepen en ook nodig ik Blokker,  Konmar,  C1000 en andere grootheden op om in de voetsporen van HEMA te treden.
Des te sneller kunnen de oorspronkelijk ziektekostenverzekeraars, zodra hun 'reserves' op zijn, weer terug naar hun oorspronkelijke core-buissiness, te weten het afsluiten van inboedelpolisjes en kan de markt overgenomen worden door echte prijsvechters.

Als ik een producent van TV's ben en ik verkoop mijn TV's voor een veel te hoge prijs, samen met andere TV-producenten, dan krijg ik binnen de kortste keren de Europese Commissie op mijn nek met een beschuldiging van kartelvorming Binnen dag duizenden claims in zaak rond televisiekartel - nrc.nl 

Als je een ziektekostenverzekeraar in Nederland bent en je doet samen met je collega's hetzelfde dan gebeurt er ................... niets terwijl die TV-producenten misschien nog wel betere argumenten hebben om reserves te vormen vanwege research en developmentkosten.

Mijn voorlopige conclusioe is derhalve: Hulde aan HEMA!!!

7 reacties

Ze bestaat écht.....de rookworstpolis........(zie link onderaan)

@Frans. Aplaus......máár.......wanneer we dan straks overgestapt zijn naar de HEMA en wekelijks een lekker wijntje+rookworst met de beloofde 10% korting kunnen kopen (sommigen kopen misschien meer wijn dan ze zorg zullen afnemen.....), dan komt in januari de NMA of een rechtszaak, die een kleinere verzekeraar heeft hiertegen heeft aangespannen.......en de hele HEMA-korting gaat helaas niet door. Het is géén zuivere koppelzaak, maar de juristen van de Hema+Menzis zouden het wel eens verkeerd ingeschat kunnen hebben!

De "laagste-prijs-garantie" van JUMBO is me liever, nooit meer prijzen hoeven vergelijken, dat zou prachtig zijn. De superzorgmacht  Achmea wordt dan de superzorgmacht macht van Menzis+Anderzorg en dat maakt wat de machtsverhoudingen met verzekeraars betreft uiteindelijk óók niet veel verschil.

Inmiddels zijn er meer dan twintig (20) zorgverzekeringvergelijkers op het internet........de marktwerking werkt hier prima. Die willen allemaal maar één ding: zorgconsumenten die zo vaak mogelijk overstappen, om welke reden dan ook!  Tenminste 50 teams marketeers zullen dit jaar aan ons consumenten gaan  t-r-e-k-k-e-n, want de 33 zorgverzekeraars zitten dan óók niet stil meer.

"De eerste duizend bezoekers die via de website www.rookworstpolis.nl hun zorgverzekering afsluiten krijgen rookworst cadeau. Met dit inititiatief reageert Kiesgoed.nl (de onafhankelijke zorgvergelijker van intermediairbedrijf Sucsez) op het bericht dat de Hema sinds deze week ook zorgverzekeringen verkoopt."

Overigens........wacht ik nog op de Consumentenbond, die roept, dat de premies € 300,- omlaag kunnen. Als ze ballen hebben kunnen ze zélf met een zorgverzekering de markt opkomen..........;-).........als ze wèrkelijk ballen hebben: BESTE KOOP!!

Sorry FBTO, maak de volgende link hoort bij het hele verhaal........
http://zorgverzekering.hema.nl/
.........en de nederlandse Staat heeft er niet toevallig óók nog voordelen bij.
Minder zorgtoeslag bij voorbeeld?

Zorgtoeslag | Onderwerp | Rijksoverheid.nl
Badge
De overheid zal de lagere prijs ongetwijfeld gaan misbruiken om hun eigen uitgaven ook weer omlaag te krijgen. Overigens, volgens de plannen vervalt de Zorgtoeslag in 2014 en wordt dan vervangen door een huishoudtoeslag  Huishoudtoeslag 2014 en 2015 | Financieel: Belasting

De daarin genoemde term 'KOB' staat voor Koopkrachttegemoetkoming Oudere Belastingplichtingen
Recht op Minimavoorzieningen

Die wordt overigens ook weer afgeschaft en de huishoudtoeslag moet dat dan in 2015 weer compenseren. Ik heb daar weer zo mijn bedenkingen bij. Als je de KOB hebt ingevoerd als een compensatie voor verlies van koopkracht dan moet je dat zo laten. Door te handelen zoals de overheid handelt maak je het ondoorzichtig en stel je je zelf in de gelegenheid om die KOB ook weer ongemerkt te laten verdwijnen. Daarom denk ik ook dat dit exact(!) de achterliggende bedoeling is.   
Badge
Een buurman wees me nog op het volgende:

https://ixorg.nl/

Het is een leuk verhaal maar volgens mij kun je dan beter gaan sparen.

Helaas zijn tandartskosten volgend jaar niet meer aftrekbaar. Anders zou je kunnen doen wat ik ook een periode heb gedaan. Geen tandenpolis afsluiten, zelf de kosten dragen en aftrekken van de belasting.

Dat gezegd hebbende, als je nog wat aan je tanden wilt laten doen en aftrekken van de belasting, doe het dan voor het einde van het jaar.

Hoe dan ook, het rommelt flink in ziektekostenland en dat vind ik een goede zaak. Nou als overheid nog de volgende stap zetten, Michael Moore zijn film bekijken (Sicko), zaak verder laten onderzoeken door een kamercommissie ................... enfin, je kent de riedel inmiddels wel.   
TIP

Zolang BLOKKER nog geen zorgverzekering aanbiedt, u géén fan van de Hollandsche Eénheidsprijzen Maatschappij bent, maar tòch graag bij Menzis als zorgverzekeraar blijft, kunt u óók nog kiezen voor de PMA. Menzis-partner met 10%-korting.........

"We zijn op de wereld op te helpen niewaar........" van Adèle Bloemendaal+Leen Jongewaard

PMA zorgverzekering - voordelig en voor iedereen

U kunt óók nog éven wachten op de FBTO-basiszorgpolis........misschien?
Badge
Ik moet me zelf helaas een beetje corrigeren over de uitspraken die ik hierboven heb gedaan. Zojuist weer een nieuwe uitgave van een van mijn fiscaal financiële lijfbladen ontvangen en daarin staan onder andere weer wat wijzigingen / correcties op de oorspronkelijke regeringsplannen zoals vast gelegd in het zogenaamde 'Herfstakkoord'. Ik kan ze natuurlijk niet allemaal gaan opnoemen maar wel een kleine selectie maken mede ter correctie van enige hierboven door mij gepleegde aannames.

De aftrek van de specifieke zorgkosten wordt niet geheel afgeschaft maar wel verder versoberd. Hoe dat dan precies volgend jaar zal gaan met tandartskosten vermeldt het verhaal niet. In feite is dat ook ergens een zot verhaal natuurlijk, je kunt je er tegen verzekeren maar als je dat niet doet kun je het ook gewoon aftrekken boven een drempel. Maar natuurlijk koos de overheid er weer voor om net die aftrek af te schaffen met als gevolg niet alleen minder aftrek maar ook weer meer kosten om je alsnog aanvullend te gaan verzekeren in plaats van dit prachtige instrument verder uit te bouwen met een staffeling zoals dat nu ook al (maar te weinig) gebeurt voor mensen met een laag inkomen.

De zogenaamde TSZ-regeling (een extra teruggaaf voor wie te weinig inkomen heeft om van de aftrek van specifieke zorgkosten te profiteren) blijft bestaan.

Het tarief in de eerste schijf wordt in 2014 verlaagd

Schoolboeken blijven gratis

De afbouw van de Algemene heffingskorting in de vierde schijf gaat niet door

In het openingswoord spreekt de Hoofdredacteur van een Tombola en een zwabberend overheidsbeleid.

Letterlijk zegt hij: 'Het Nederlandse overheidsbeleid heeft soms iets weg van een tombola. Niemand weet waar we aan toe zijn en overzichtelijker en makkelijker wordt het er ook niet van. Het is de hoogste tijd voor meer eerlijkheid en consistentie.'

Hij gebruikt één woord wat ik niet met hem eens ben. Hij had het woord 'soms' beter kunnen weg laten.
Badge
Of het nu door HEMA komt of door andere goebedoelde initiatieven maar de prijzenoorlog in ziektekostenverzekeringsland lijkt inmiddels een feit te zijn. 
Ziekenhuizen verklaren zorgverzekeraars de (prijzen)oorlog | Follow the Money

En opeens blijken die argumenten over 'maatschappelijk hoge winsten', 'reserves', 'buffers', 'strategische geldvoorraden' of hoe je het allemaal ook wilt noemen opeens niet meer zo streekhoudend te zijn. Los daarvan blijken de grote 4 of 5 opeens niet meer zo consequent te zijn in hun beleid want nu opeens blijkt dat de premies dus toch wel omlaag kunnen. Alleen willen ze dat niet toegeven en dus gaan ze er om heen draaien met termen als budgetpolissen.  

Het wordt tijd dat dat hele ziektekostengedoe in zijn geheel eens op de schop gaat maar ik ben bang dat onze huidige bestuurders daar intellectueel gezien niet toe in staat zijn. En de lachende derde is de overheid zelf want die kan de zorgoeslag weer omlaag brengen. Daar zijn ze intellectueel nog wel toe in staat. 

Ik weet het, ik loop altijd maar te griepen op de overheid en haar prestaties. Maar als je denkt dat mijn terminologie over deze overheid op het randje is ga dan maar eens lezen wat deze Blogger voor terminologieën in huis heeft alsmede de terminologieën van de reageerders daaronder oftewel: you ain't seen nothing yet'.

Het begint al met de aansprekende titel: 'Diederik Samsom: ”Onze Jetta Klijnsma is asociaal en crimineel”. ' En dan moet het inhoudelijke artikel nog beginnen: Diederik Samsom:”Onze Jetta Klijnsma is asociaal en crimineel”. | Steven Brown: "I have seen another world. Sometimes I think it was just my imagination."   

Ik wens jullie veel leesplezier.  

Reageer