Vraag

Het hele jaar door aanvullende modules aan- én uitzetten

• 10 februari 2014
  • 5 reacties
  • 997 Bekeken

Het lijkt zo mooi op tv. Module nodig? Zet hem aan. Nietmeer nodig? zet hem uit.

In de praktijk blijk dit niet helemaal waar te zijn voor bestaande verzekringsnemers.
Als je een module aan zet, kan het zomaar zijn dat je 6 tot 24 maanden moet betalen aan deze module voor je hem uiteindelijk mag gaan gebruiken.

Eind vorig jaar het idee dat fysio niet meer hielp bij mij en de module fysiotherapie van de hoogste naar de laagste gezet. Dus van maximaal 1.000 euro naar 350 euro dekking.
Begin dit jaar toch door de huisarts verwezen naar een fisiotherapeut.

Dacht dan zet ik de module maar weer terug op de 1.000 euro dekking.

Helaas werd door een vriendelijke dame uitgelegd, u moet eerst 6 maanden wachten maar wel alvast gaan betalen.

En dan al 3 jaar deze module gehad en toch weer de wachttijd!

Module aan en uit lijkt zo mooi op tv.

We hebben al meer dan 25 jaar haast alle verzekeringen bij de FBTO, maar gaan nu elders kijken, daar we tegen meer problemen op zijn gelopen.
FBTO is veranderd de laatste tijd naar de klanten toe.
De zorg moeten we nog wel aanhouden tot eind december 2014

5 reacties

Reputatie 1
Een goed uitgedacht idee!

Ik heb hem intern doorgegeven aan de mensen die de zorgverzekering ontwikkelen. Dit jaar zal daarin niets veranderen. Maar mogelijk dat jouw idee volgend jaar onderdeel van onze voorwaarden wordt! 😃
Hallo Wiheda,

Welkom! Ik heb je topic verplaatst naar Zorg en ongevallen.

Het klopt dat er een wachttijd zit op bepaalde modules of onderdelen hiervan. Voor fysiotherapie is dit inderdaad 6 maanden. Ik begrijp dat hierdoor voor jou een vervelende situatie is ontstaan. Hoe zou jij dit willen zien zonder dat de premie veel hoger wordt? Zijn er communityleden die hier een mening over hebben?
Dat men moet wachten om een module na lange tijd niet te hebben verhoogt te verhogen begrijp ik. Dat je in december 2013 de module terug zet naar de laagste stap en in januari ineens weer gebruik moet gaan van de fysio, dan is het wel heel klantvriendelijk dat men 6 maanden moet wachten. Men kan ook individueel naar een klant kijken. Zeker met de tv reclame dat je de module op ieder moment aan kan zetten als deze nodig is. Dat heet misleidend.

Als ik het goed begrijp zou er dus eigenlijk een soort " bedenktijd " moeten komen voor het terugzetten van de modules. Hoe lang zou die bedenktijd moeten zijn?
Dat men moet wachten om een module na lange tijd niet te hebben verhoogt te verhogen begrijp ik. Dat je in december 2013 de module terug zet naar de laagste stap en in januari ineens weer gebruik moet gaan van de fysio, dan is het wel heel klantvriendelijk dat men 6 maanden moet wachten. Men kan ook individueel naar een klant kijken. Zeker met de tv reclame dat je de module op ieder moment aan kan zetten als deze nodig is. Dat heet misleidend.
Ik zie dat in mijn eerdere tekst staat: dan is het wel heel klantvriendelijk. Dit moet zijn wel heel klantonvriendelijk.

Je kan instellen zoals bij een voertuig verzekering, dat je per verzekeringsjaar een module die je hebt terug gezet naar een lagere stap weer met een maand wachten omhoog kan zetten.
Ben je pas één jaar volledig verzekerd duurt het drie maanden maximaal. Ben je twee jaar verzekerd duurt het twee maanden. Ben je drie of meer jaren verzekerd is het slechts één maand.

Ook als je een module die je nog niet hebt aan wilt zetten voor bestaande klanten kan een soort constructie gemaakt worden.
Voor nieuwe verzekeringsnemers lijkt het mij logisch dat je een wachttijd hebt.

Wat men nu doet is klantonvriendelijk.

Zeker als je als klant 3 jaar achtereen de duurste module hebt betaald.
Nu het 4e jaar dacht geen fysio meer nodig te hebben, daar deze niet echt hielp en via de huisarts alsnog een verwijzing naar de fysio krijgt.

Voorlopig moet ik nu 2x per week 1 op 1 een behandeling hebben.
Dit betekend dat ik na 6 á 7 weken zelf de kosten moet gaan dragen.

Dan is het bedrag van 350 euro wat men mag declareren wel gepasseerd.

Reageer