Fraude in de Zorg

Toon eerste bericht

35 reacties

Weer terug naar de fraude-realiteit.........
en hoe je er zélf iets tegen kunt ondernemen wanneer je ergens kennis van hebt

Anoniem melden en andere veelgestelde vragen over klokkenluiden
@Frans. Inmiddels wordt er aan "een veiliger klokkenluidershuis" gewerkt zoals bij Knevel&van den Brink was te zien, maar wat vindt je van het volgende bericht?

Klinkt naar nog meer voorwaarden, nog meer regels (om de winst te kunnen verhogen?) en nog minder keus.

Achmea gaat inspecties uitvoeren in ziekenhuizen
@Frans, stop de laatste wens van premieverlaging maar in Gods-gehoorgang.......de premies zullen verder stijgen!

Ondanks de € 1.4-miljarden winst in de zorg, ondanks de € 450.000.000.000 (vierhondertvijftig-miljard) aangelegde investeringen (dat is ons premiegeld) door de verzekeringsmaatschappijen en de winsten die hieruit weer resulteren en ondanks de te verwachten besparingsmaatregelen en fraudebestrijding......verder bloedzuigen dus.

Verzekeraars beginnen hun kapitaal in de toekomst zelfs direckt aan te leggen/te investeren om "de samenleving te helpen" met de infrastructuur. Dus de gemeente kan de riolering niet meer bekostigen, de provincie de wegen niet meer verbeteren, justitie en politie gegrijpen de cybercrimepraktijken niet meer en de ontwikkeling van de zelfopgelegde groene-stroom-quota kost miljarden aan investeringen.........en niemand heeft hiervoor nog de middelen, "onze" verzekeraars gaan wel helpen. In Duitsland worden successieve behinderende wetten veranderd/aangepast, zodat we toekomstig onze tol/mout op de autobaan uiteindelijk aan "onze" geldopzuigende verzekeraars gaan betalen. Vervolgens worden de vaarwegen, de stroomleidingen, databanken, spoorlijnen en vliegvelden "geholpen".

Dáárom moet de zorgpremie dus omhoog? Nee, de zorgpremie gaat omhoog, omdat de staat geen tegengas meer kan geven om maatschappelijke problemen op te lossen. De banken zijn buiten westen, geen partner meer en dat is dè kans voor verzekeraars. Investeren op de lange termijn en nog meer winst en invloed genereren. Maar wat doen ze toch met al die winsten? Dàt.......is een chronisch kapitalistische ziekte. Dus zijn verzekeraars uiteindelijk wolven in schaapskleding? Verziekeraars?

Jij en ik......hebben er toch baat bij........dat de riolering morgen nog werkt (dankzij "onze" verzekeraars). Voorzichtiger heb ik het niet kunnen uitdrukken. Een idiote complottheorie? Ik had er graag een Topic van gemaakt......maar dan moet je tientallen "bewijzen" achterelkaar plaatsen........en dat is sinds kort......ongewenst. Kritiek....ongewenst. Communicatie.....ongewenst! Maar Onderling vraagt toch om de menigen en hopelijk krijgen jullie (Onderlingers) hierdoor geen moeilijkheden. Indien toch, is het hele community-idee geen knip voor de neus waard.
Mijn hoop zet ik op de recherchen en onderzoeken van het in september startende onafhankelijke media "de Correspondent" met onafhankelijke journalisten, geld via sponsoren en niet via advertenties!, die persoonlijk al een naam hebben gemaakt. En jij Frans, zet.......eerder op de PVV en je gezonde mensenverstand? Sàmen voor een betere snuffelloze solidaire betaalbare maatschappij! Ieder op zijn eigen manier........

'Zorgpremie mogelijk omhoog de komende jaren' / Vara Kassa
@Frans, stop de laatste wens van premieverlaging maar in Gods-gehoorgang.......de premies zullen verder stijgen!

Ondanks de € 1.4-miljarden winst in de zorg, ondanks de € 450.000.000.000 (vierhondertvijftig-miljard) aangelegde investeringen (dat is ons premiegeld) door de verzekeringsmaatschappijen en de winsten die hieruit weer resulteren en ondanks de te verwachten besparingsmaatregelen en fraudebestrijding......verder bloedzuigen dus.

Verzekeraars beginnen hun kapitaal in de toekomst zelfs direckt aan te leggen/te investeren om "de samenleving te helpen" met de infrastructuur. Dus de gemeente kan de riolering niet meer bekostigen, de provincie de wegen niet meer verbeteren, justitie en politie gegrijpen de cybercrimepraktijken niet meer en de ontwikkeling van de zelfopgelegde groene-stroom-quota kost miljarden aan investeringen.........en niemand heeft hiervoor nog de middelen, "onze" verzekeraars gaan wel helpen. In Duitsland worden successieve behinderende wetten veranderd/aangepast, zodat we toekomstig onze tol/mout op de autobaan uiteindelijk aan "onze" geldopzuigende verzekeraars gaan betalen. Vervolgens worden de vaarwegen, de stroomleidingen, databanken, spoorlijnen en vliegvelden "geholpen".

Dáárom moet de zorgpremie dus omhoog? Nee, de zorgpremie gaat omhoog, omdat de staat geen tegengas meer kan geven om maatschappelijke problemen op te lossen. De banken zijn buiten westen, geen partner meer en dat is dè kans voor verzekeraars. Investeren op de lange termijn en nog meer winst en invloed genereren. Maar wat doen ze toch met al die winsten? Dàt.......is een chronisch kapitalistische ziekte. Dus zijn verzekeraars uiteindelijk wolven in schaapskleding? Verziekeraars?

Jij en ik......hebben er toch baat bij........dat de riolering morgen nog werkt (dankzij "onze" verzekeraars). Voorzichtiger heb ik het niet kunnen uitdrukken. Een idiote complottheorie? Ik had er graag een Topic van gemaakt......maar dan moet je tientallen "bewijzen" achterelkaar plaatsen........en dat is sinds kort......ongewenst. Kritiek....ongewenst. Communicatie.....ongewenst! Maar Onderling vraagt toch om de menigen en hopelijk krijgen jullie (Onderlingers) hierdoor geen moeilijkheden. Indien toch, is het hele community-idee geen knip voor de neus waard.
Mijn hoop zet ik op de recherchen en onderzoeken van het in september startende onafhankelijke media "de Correspondent" met onafhankelijke journalisten, geld via sponsoren en niet via advertenties!, die persoonlijk al een naam hebben gemaakt. En jij Frans, zet.......eerder op de PVV en je gezonde mensenverstand? Sàmen voor een betere snuffelloze solidaire betaalbare maatschappij! Ieder op zijn eigen manier........

'Zorgpremie mogelijk omhoog de komende jaren' / Vara Kassa

Bewijs?  Rekeninghoudend met het feit, dat de meeste verzekeringsmaatschappijen internationaal opereren en beslist voor Nederland geen uitzondering gaan maken én  de lobby-machine in Brussel goed geölied is:

Verbesserung der Bedingungen für Investitionen in Infrastruktur und Erneuerbare Energien | GDV

Echt nieuws moet je opzoeken. Nieuw is wat je uit  de berichtgeving zelf concludeert. Conclussies moeten echter getrokken worden........dàt verwachtte ik van Onderling.nl
Mijn advies, want er wordt telkens gevraagd "wat zou jij doen als je FBTO was" is, nu voor de derde en laatste keer:

Verzekeraar FBTO, jullie hebben veel goede ideeën en een dynamische klantenkring opgebouwd, een marketinginbreng op hoog niveau, Onderling.nl....maar verlaat per direct de zorgbranche, want wat wij nu zien gebeuren en kunnen zien aankomen is pas het begin van het einde. Straks krijgen we nog met de "zorgdiensten" van de gemeentes te maken, die al helemaal niet als ondernemers kunnen denken.......en het gehele zorggebeuren wordt (dan) in stand gehouden door "Verziekeraars". Wegwezen en de oorspronkelijke opgaven weer gaan doen.
@ Frans. Zijn wij, Onderling-community, niet een beetje de vrijwillige "hooibroei-controleurs" voor FBTO? Dan moet je toch ook eerlijk mogen uitleggen, wanneer de temperatuur gevaarlijk hoog wordt!!

Controleurs Achmea duiken de hooiberg in | VerzekeringsBlog

(Wel vraag ik me af, waarom die boeren niet zelf kunnen meten.......analfabeten?)
Bedankt voor je uitvoeringen Frans

"FBTO geweten" heette de community-deelnemer meen ik, die zich onlangs hier publiekelijk afvroeg of de besparingen door nieuwe wetgevingen niet in de verzekeringspremie tot uitdrukking moesten komen zo langzaam. Nee, ik denk het niet wanneer je er een leger van 100 inspecteurs voor nodig hebt om alleen al in de zorg de geschatte fraude van 1-2 miljard Euro enigermate te kunnen bestrijden, proberen kunt te gaan bestrijden!

Maar hij heeft wel gelijk, door de fietshelm, de auto kinderzitjes, de snelheidsbeperkingen en de autogordels zijn er bij voorbeeld minder letselschades.....en dat zijn de werkelijk dure uitkeringen.

Wat zijn eigelijk de, voor de verzekeraar, duurste verzekeringen qua uitkeringen?

Schippers: honderd extra inspecteurs tegen zorgfraude - nrc.nl
Het is een link-linkje maar heeft geen verdere uitleg nodig. Het gaat om feiten en daarover hoeft niet gedebatteerd te worden.........de Onderlingers zijn al naar huis er vindt dit weekend geen censuur meer plaats!

Oproep: Declaraties in de zorg ? Oproepen ? Uitzending ? Trosradar.nl
Hier is (nog) een link-linkje, maar wanneer u deel van een tweeling bent en graag op TV wilt......
reageer nog in het weekend, deze link is volgende week waarschijnlijk .....wèg! Debatteren niet mogelijk!

Oproep: Tweeling met verschillend pensioen ? Oproepen ? Uitzending ? Trosradar.nl
@Frans. Lichtpuntje! Momenteel worden er 1.600 fraude-snuffelaars opgeleid......

PLUSJE: Werkgelegenheid scheppen. Boetes innen. Angst inboezemen......zoethoudertje naar de kiezers toe.

MINNETJE: Kosten per hoogopgeleide-snuffelaar, zeggen we 12 x 1.600 x € 4.000,- = € 76 miljoen per jaar, plus allemaal een rijksauto en rijksovernachtingen, rijks-buiten-de-deur-maaltijden enz  ........daar moet je eerst heel veel fraude voor gaan vinden of............eerst produceren!

Reageer