Vraag

Eigenrisico

Mijn man is oncologisch patient, dus elke jaar maken wij de eignrisico op. De versamel- rekening op eigen risico komt niet altijd op een gunstige moment en is hoog. Wij zouden het veel beter vinden om de eigenrisico bedrag gewoon bij de maandpremie in delen te betalen. Het zal niet het geval zijn, maar steel voor dat we de eigenrisico niet op hebben gemaak- dan kan dit nog steeds later met de maand premie verrekend worden. het is gewoon veel beter voor onf om per maang extra 35 € te "reserveren" dan plotseling in een keer 250€ of meer te betalen. Het laatst een rekening ruim 200€ (voor mij) kwam gelijk na de zomer vakantie en de volgende van over 300€ (voor mijn man) in de kerst periode. In fe tussentijd moesten we ook hier en daar wat betalen. 
Ik begrijp, dat niet iedereen wil voorschot vooruitbetalen, maat in onze situatie0 we intkommen dit betgrag toch niet- dus dan maar liever in kleinere "portie's"

1 reactie

Beste Catherine,

Allereerst de beste wensen voor 2015!

Je idee snap ik heel goed. Als jullie nu al weten dat het eigen risico wordt aagesproken is dit met een maandelijks stukje extra premie beter op te brengen. Wij doen dit echter niet, omdat wij niet in de rol van een bank willen gaan treden. Wij mogen alleen het eigen risico gaan opvragen als dit daadwerkelijk is gebruikt. Achteraf dus. Wel bieden wij hier een betalingsregeling voor aan. Je hoeft dit bedrag dus niet in 1x te voldoen. Als je van ons een eigen risico nota krijgt, kan je contact opnemen om een regeling te treffen.

Zelf kun je natuurlijk wel alvast iedere maand een bedrag opzij zetten. Op die manier bouw je zelf een potje op en kan je aan het einde van het jaar deze in 1x overmaken. 

Hartelijke groet,

Arjan

Reageer