Dokter houdt digitale vinger aan je pols

Ben jij een patient met diabetes, hartfalen of COPD? Dan hoef je binnenkort misschien niet meer op controle bij een arts voor je bloeddruk, hartslag en gewicht. Philips en Achmea hebben een platform opgezet waarin jij als patiënt je eigen gegevens bij kunt houden. Via het platform geef je jouw medische gegevens door aan je huisarts. Daarnaast kun je ook je eigen gezondheidsverleden in dat platform terugvinden.

Zou jij liever je bloeddruk, hartslag en gewicht zelf meten en online doorgeven? Of ga je daarvoor liever naar een huisarts?

1 reactie

Badge +2
Zolang het niet zeker is dat onbevoegde niet bij mijn medische gegevens kunnen ben ik zo-wie-zo GEEN voorstander van digitaal opslaan anders dan bij mijn huisarts.
Ondertussen dringt de vraag zich op : wie is onbevoegd. Dit wordt /is een hele klus om het goed te regelen.
Misschien moet er een medische pas komen die je bij ellk bezoek in een gleuf moet stoppen voordat de behandelaar je historie kan aflezen en dan ook nog wat hij/zij te zien krijgt.
Voor mensen die regelmatig hun bloeddruk moeten doorgeven zou het doorgeven aan het systeem van de huisarts een optie kunnen zijn.
Alle andere moeten dit gewoon aan de huisarts zelf overlaten.

Reageer