De toekomst in de zorg voor 60 plussers!

Toon eerste bericht

83 reacties

Reputatie 1
Hi Hansje en Frans,

Zoals jullie zelf al aangeven gaat het hier behoorlijk off-topic.
Misschien  kunnen jullie toch een apart topic starten? Dan kunnen we hier weer verder met discussieren over "De toekomst in de zorg voor 60 plussers":rolleyes:
Ik ben het niet helemaal met je eens Leah. Ik neem je volstrekt niet kwalijk dat je niet alle items uit je hoofd kent maar als dat wel zo zou zijn dan had je enerzijds geweten dat dit item, zoals Jelle dat wel eens heeft genoemd, in het verleden ook al is is uitgebouwd naar een gedeelte over de pensioenen (zonder het oorspronkelijk onderwerp los te laten) omdat die onderwerpen in elkaar grijpen en anderzijds dat hier al lange tijd helemaal niet meer wordt gediscussieerd. Dat er nu een klein nasleepje is gekomen komt omdat ik hier nog een opmerking kwijt wilde wat hier bij paste. Voor de rest is het hier vooral één lange monoloog geweest.

Hoe dan ook, ik ga geen nieuw topic staren over pensioenen. Zonde van mijn tijd. Los van alles was ik volgens mij hier zelf de topic Starter.
Reputatie 1

Ik ben het niet helemaal met je eens Leah. Ik neem je volstrekt niet kwalijk dat je niet alle items uit je hoofd kent maar als dat wel zo zou zijn dan had je enerzijds geweten dat dit item, zoals Jelle dat wel eens heeft genoemd, in het verleden ook al is is uitgebouwd naar een gedeelte over de pensioenen (zonder het oorspronkelijk onderwerp los te laten) omdat die onderwerpen in elkaar grijpen en anderzijds dat hier al lange tijd helemaal niet meer wordt gediscussieerd. Dat er nu een klein nasleepje is gekomen komt omdat ik hier nog een opmerking kwijt wilde wat hier bij paste. Voor de rest is het hier vooral één lange monoloog geweest.

Hoe dan ook, ik ga geen nieuw topic staren over pensioenen. Zonde van mijn tijd. Los van alles was ik volgens mij hier zelf de topic Starter.

Ik ken inderdaad niet alle items uit mijn hoofd maar ik heb het gelezen hoor :) 
ook begrijp ik je redenen waarom je geen topic over pensioenen wilt starten. 
Geen reacties Hans,

Misschien kan ik beter een boek gaan schrijven over pensioenen en het dan uitgeven. Verdien ik er ook nog wat aan.

Hier ga ik echter geen issue over pensioenen openen.

Tot slot de bijgaande link. "Stijgende levensverwachting bedreigt pensioenen" | RTL Nieuws

Uiteraard respecteer ik de mening van de man maar heb ik een totaal andere mening. Ik ga daar echter niets over zeggen.

Wel leuk is dat ik bij de reageerders een mij bekend iemand tegen kwam. Rob Spruijt is mijn buurman alleen is zijn reactie wel heel erg ...... eh ..... bondig.   

Geen reacties Hans,

Misschien kan ik beter een boek gaan schrijven over pensioenen en het dan uitgeven. Verdien ik er ook nog wat aan.

Hier ga ik echter geen issue over pensioenen openen.

Tot slot de bijgaande link. "Stijgende levensverwachting bedreigt pensioenen" | RTL Nieuws

Uiteraard respecteer ik de mening van de man maar heb ik een totaal andere mening. Ik ga daar echter niets over zeggen.

Wel leuk is dat ik bij de reageerders een mij bekend iemand tegen kwam. Rob Spruijt is mijn buurman alleen is zijn reactie wel heel erg ...... eh ..... bondig.   

@Frans den Oudsten,

Ik ben vandaag officieel met afmelding uit Onderling.nl gestapt en zal geen topics meer aanmaken.
Jou wens ik veel succes met alle activiteiten en misschien een spannend boek over "werken bij een verzekeringsmaatschappij" of "pensioenen"?

Ik verwacht na het massa-ontslag bij de verzekeringsmaatschappijen meer moed van ex-werknemers om ook op Onderling interessante en ware verhalen te komen posten. Wanneer je hebt meegewerkt aan de automatisering van je bedrijf had je al moeten kunnen zien aankomen, dat je de poten onder je eigen stoel wegzaagt.....toch? Deze mensen hebben geen topic nodig over "de toekomst in de zorg", maar eerder over "zorg in de toekomst". Ik heb geen idee wat er voor alternatieve banen voor in de plaats zullen komen.............

Blijf gezond èn zo origineel zoals ik je hier op Onderling heb meegemaakt als actiefste vertellende deelnemer.

Hans(je).

https://forum.onderling.nl/huiskamer-3/mijn-laatste-topic-verzekeraars-ha-uden-de-macht-951/#post13839
Ik zal je missen Hans. Wel blijf ik hier actief, alleen de intensiteit zal minder zijn.

Tja, die verzekeringsmaatschappijen als werkgever ......... tell me about it. Ook daar zou ik een boek over kunnen schrijven.

En toch kan ik zeggen dat ik vele gelukzalige jaren heb meegemaakt bij mijn werkgever met leuke en deskundige collega's. Na plusminus 25 jaar gingen we echter in een glijdende schaal naar beneden. Toen ben ik maar weg gegaan. Ik heb daar twee uiterst gelukmakende momenten meegemaakt en dat was het moment dat ik aangenomen werd en het moment dat ik daar weer weg ging.  Van beide momenten heb ik geen moment spijt gehad.

Hans, het gaat je goed!!

Ik kwam nog een leuk filmpje tegen over iemand die zijn 'zorg' uitspreekt over de 'ZORG'

Leuk omdat er elders ook mensen zijn die onze zorgen delen. Maar droevig dat het nu zo ver heeft moeten komen.

http://youtu.be/FFtCZoY9gho
Uiteraard heb ik niet altijd gelijk. Ik zal de plank ook best wel eens een keer misslaan en als je je nek uitsteekt met een reeks van argumenten dan zul je er een enkele keer best wel eens naast zitten. Maar wat nu te denken van het volgende:

In post 4, 5 en 6 van dit onderwerp heb ik de overheid in 2012 behoorlijk door de mangel gehaald. Citaten die ik daar met name in post 6 schreef zijn:

‘Maar goed, nu de berekening: Stel, in het belang van de berekening, dat al die babyboomers in het jaar 2020 in één klap met pensioen gaan en stel dat dat er precies 1 miljoen extra zijn dan nu. Als ik de overheid zo hoor klagen dan lijkt het net alsof die gepensioneerden vanuit hun laatste werkdag rechtstreeks het verpleeghuis in gaan maar zo is het natuurlijk niet. Integendeel!! De overheid slaat op dat moment namelijk een paar behoorlijke klappen die geen daalder waard zijn maar veel meer.

Klap 4: De pensioenfondsen met hun miljarden gaan plotseling pensioen uitbetalen. Over die pensioenen moet ook opeens inkomstenbelasting betaald gaan worden, de overheid begint binnen te lopen. Ga maar na, als 1 miljoen extra gepensioneerden gemiddeld bruto € 45.000,- per jaar aan AOW en pensioen krijgen en 1/3e deel daarvan gaat in de vorm van belasting naar de overheid dan levert dat de overheid direct 15.000.000.000,- per jaar extra op, oftewel 15 miljard. Over een periode van 20 jaar levert dat de overheid 300 miljard extra op. Zie hier het antwoord op de vraag wie die extra zorg gaat betalen.

Klap 5: Die vitale gepensioneerden houden na hun 65e jaar niet opeens op met consumeren. Sterker nog, die gaan met hun nieuw verkregen inkomsten gewoon door met consumeren en BTW en accijnzen betalen over hun netto pensioen. 20% over € 30.000,- netto is per gepensioneerde € 6.000,- X 1 miljoen gepensioneerden is 6 miljard X 20 jaar is ook nog eens 120 miljard. En dan laat ik de indirecte winstbelasting van de bedrijven waarmee ze zaken doen nog maar even onbesproken. (ik snap nu ook beter waarom de Kunduz-coalitie de BTW kort geleden nog naar 21% wilde tillen, regeren is tenslotte vooruit zien ….toch?)’
Einde citaten.

Het is nog (lang) geen 2020 maar dat was ook een voorbeeldjaartal ‘in het belang van de berekening’. Het proces wat ik in 2012 omschreef is namelijk inmiddels begonnen en mijn voorspellingen lijken nu uit te komen. Zie:

Oudjes zijn goudmijn voor autosector | Autofans

Citaat uit dat artikel: ‘Volgens de bank zorgen vooral de senioren ervoor dat het wagenpark blijft groeien. De nieuwe generatie 65+’ers heeft vaker een rijbewijs en is vermogender dan de vorige. Bovendien leven ze langer in goede gezondheid. De afgelopen jaren is het autobezit onder ouderen ieder jaar met zo’n 2,5 procent toegenomen en ING verwacht dat deze trend doorzet. Het aandeel van 65+’ers onder autobezitters stijgt van 19 procent naar 26 procent.’

Dus: Die groep senioren zorgt er nu als groep bijna in hun eentje voor dat het Nederlandse wagenpark groeit en de komende jaren zal blijven groeien, waarvan akte!!!! Die senioren hebben echter eerst een bruto AOW en pensioen gekregen. Daarover hebben ze al belasting betaald. Vervolgens gingen ze met hun netto inkomsten naar de autodealer en kochten daar een auto waarover ze ook nog eens 25 a 30% BPM en BTW mochten afrekenen. Met die auto’s rijden ze nu rond en dragen blijmoedig ook nog eens 65% accijns af bij het tanken van hun benzine.
Ik zou er nog een hele reeks van andere argumenten bij kunnen doen maar alleen om de reden hierboven kun je al stellen dat deze overheid ontiegelijk heeft lopen klungelen bij het verhogen van de AOW- en pensioenleeftijd en hun gejammer over de zogenaamde vergrijzing die straks een zegen zal blijken te zijn voor de schatkist. Niet natuurlijk als men de hogere inkomsten straks uitgeeft aan zaken die niets met pensioenen of vergrijzing te maken hebben. Maar wel als dat geld wordt gereserveerd en besteed wordt aan diegenen die het ook ingebracht hebben. En de pensioenfondsen ………….. de pensioenfondsen maken nog steeds enorme winsten ondanks de kort geleden weer kunstmatig naar beneden bijgestelde rekenrente en daarmee de verminderde dekkingsgraad.

Reageer