Baby heeft geen tand in de mond, maar tóch........tandarts verzekeren?

• 7 april 2014
  • 2 reacties
  • 809 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Gezien op Zeker.com.............

Mijn kleindochter is afgelopen maart 2014 geboren en mijn dochter heeft haar bijgeschreven op haar bewuzt zorgverzekering. De basisverzekering is gratis tot 18 jaar, maar nu moet mijn kleindochter wel de aanvullende verzekering fysio en tandarts die mijn dochter ook in haar aanvullende pakket heeft betalen. Het kleine mensje heeft nog geen tand in haar mond...klopt en mag dit wel?
Ps , bewuzt geeft aan dat dit bij een goedkope verzekering standaardprocedure is.

Is dit zo'n typisch geval van goedkoop is duurkoop?

Wie kent er nog  andere absurde voorbeelden?

2 reacties

Badge +2
De naam van deze website is Onderling.nl.
De verzekeringsmaatschappij komt voort uit een Onderlinge Waarborg Maatschappij.
Bij dit soort verzekeraars gaat het om collectief elkaars lasten dragen.
Voor Uw kleindochter moet er betaald worden voor tandartskosten terwijl zij nog geen een tand of kies heeft.
Daarnaast moet er ook betaald worden voor fysio. Zal ze ook nog niet nodig hebben.
Ik heb altijd betaald voor zwangerschaps kosten terwijl ik geen kinderen heb en Uw dochter wel.
Dit soort collectieve regelingen zijn de laatste van een sociaal Nederland. Wees hier zuinig op. We zullen het nog hart nodig hebben.
Ik hoef niet zo nodig de Amerikaanse situatie waarbij iedereen voor zichzelf moet zorgen.
Geen geld, geen zorg, dan ga je maar dood.
Maar blijkbaar heeft Obama het wel door en is hij de 1e van 44 presidenten die het na +/-300 jaar begrepen heeft.
zorg voor elkaar!
De naam van deze website is Onderling.nl.
De verzekeringsmaatschappij komt voort uit een Onderlinge Waarborg Maatschappij.
Bij dit soort verzekeraars gaat het om collectief elkaars lasten dragen.
Voor Uw kleindochter moet er betaald worden voor tandartskosten terwijl zij nog geen een tand of kies heeft.
Daarnaast moet er ook betaald worden voor fysio. Zal ze ook nog niet nodig hebben.
Ik heb altijd betaald voor zwangerschaps kosten terwijl ik geen kinderen heb en Uw dochter wel.
Dit soort collectieve regelingen zijn de laatste van een sociaal Nederland. Wees hier zuinig op. We zullen het nog hart nodig hebben.
Ik hoef niet zo nodig de Amerikaanse situatie waarbij iedereen voor zichzelf moet zorgen.
Geen geld, geen zorg, dan ga je maar dood.
Maar blijkbaar heeft Obama het wel door en is hij de 1e van 44 presidenten die het na +/-300 jaar begrepen heeft.
zorg voor elkaar!

Je hebt gelijk, de oorspronkelijke collectiviteit wordt massaal ondermijnd wanneer de gezonde zorgconsument steeds meer zijn zorgverzekering kan gaan shoppen en/of een hoge eigen bijdrage neemt wanneer hij/zij verder gezond is. De rekeningen komen uiteindelijk bij de chronisch zieken terrecht en de uitgeklede basisverzekering doet de rest, namelijk wie ziek is moet betalen, wie gezond is kan sparen. Het is de zorgconsument niet kwalijk te nemen dat hij/zij gaat shoppen........maar het onderlinge-verzekeringssysteem is allang onderuitgehaald en verwordt tot een normaal consumentenproduct, waarbij de veroorzaker betaalt. Marktwerking kilt het verzekeringsidee!terwijl vier zorgverzekeraars de winsten opstrijken. Misschien moeten we op de beurs aandelen kopen om de kosten weer terug te verdienen..........alleen, Achmea is niet aan de beurs!! en niemand weet wat er met de zorgwinst gedaan wordt.......Misschien weten de Onderlingers het? Is tenslotte een nieuwe Topic waard!

Hans, wij staan erbij en kijken erna.........!!

Reageer