ADHD Medicatie!

• 18 december 2012
  • 9 reacties
  • 1532 Bekeken

Ik ben aanvullend Top- verzekerd om de ADHD medicatie voor mij en mijn dochter vergoed te krijgen en dat is 2 jaar goed gegaan en nu willen ze de medicatie bij mijn kind 50% verlagen in vergoeding en bij mij 75% terwijl de aanvullende verzekering gewoon door blijft gaan.

Wij moeten genoodzaakt stoppen waardoor mijn dochter problemen kan gaan krijgen op school en ik met mijn werk in de thuiszorg.

Dit is toch onacceptabel en ongeloofwaardig?

Kan dat niet anders????

Wij leven op minimum gezinsinkomen, eigen bijdrage wordt per volwassene met €130,00 verhoogt en de vergoedingen verlaagd!!!!!!!

Is dit nog een menswaardig bestaan????

9 reacties

Hallo discusmams1970 en welkom,

Mijn tip is, ga naar   antwoorden/zeker.com   en stel de eerste allinea van jouw bericht hier als vraag. Vergeet niet de verzekeringsmaatschappij erbij te vermelden. Antwoord komt er altijd.

FBTO beantwoord normalerwijze geen vragen. Het is mogelijk, dat andere forumleden nog antwoorden.
Naast zeker.com is er ook de weg via de huisarts, die misschien een eigen oplossing heeft.

Kom je verder, meld het aansluitend op dit forum, want we willen graag van elkaar leren.

Sterkte.
Hallo discusmams1970,

antwoorden.zeker.com

i.p.v. antwoorden/zeker.com

Sorry!
Reputatie 1
Hallo Discusmams1970,

Ik heb voor je uitgezocht hoe ADHDmedicatie bij FBTO vergoed wordt.

ADHDmedicatie is in de basisverzekering gedekt.
De eigen bijdrage van deze medicijnen vallen onder de module Therapiën Top, dat maar tot een bepaald bedrag vergoedt. De eigen bijdrage voor medicijnen wordt door de overheid bepaald. Dit verschilt per medicijn. De eigen vergoeding vanaf 1 januari is: €250 voor kinderen en €125 voor volwassenen (per kalenderjaar).
Badge
Ik heb nog een tip. Ik weet niet of je een belasting-formulier invult maar door artsen voorgeschreven medicijnen kun je doorgaans (boven een drempel) aftrekken van je belastbaar inkomen. Dat geldt overigens niet indien en voor zover die medicijnen vallen onder het verplichte eigen risico van de basisverzekering.

Voorts heb ik bij een ander topic een zekere Lyma eens uitgebreid antwoord gegegeven met daarbij de nodige besparingstips.

Lees dat eens door, wellicht heb je er voordeel uit en kom je op dingen waarvan je het bestaan niet eens vermoedde

https://forum.onderling.nl/zorg-ongevallen-6/ga-jij-om-stijgende-zorgkosten-407/index3.html

Reputatie 1
Topic verplaatst naar Zorg en Ongevallen.
Badge
Topic verplaatst naar Zorg en Ongevallen.

Hoe bedoel je 'verplaatst'? Gekopieerd bedoel je. Want ook dit item staat er nu twee keer in.
Topic verplaatst naar Zorg en Ongevallen. Hoe bedoel je 'verplaatst'? Gekopieerd bedoel je. Want ook dit item staat er nu twee keer in.

En ook hier staat het nu goed 😃
Badge
Leah,

Zou jij de andere moderators niet even een verkorte workshop of masterclass kunnen geven?

Jij schijnt de enige te zijn die snapt hoe je dat in één keer goed kunt doen. :rolleyes:
Badge
Behalve van aansprakelijkheidsschades weet ik ook het een en ander op privaat fiscaal gebied. Niet dat ik daar ooit in heb gewerkt of in ben opgeleid maar gewoon omdat de materie me boeit en ik me er zodoende door de jaren heen steeds meer in heb verdiept. Zo verzorgde ik ook al jaren lang de particuliere aangifte voor mijn vader en mij zelf en dat is nog steeds niet afgelopen omdat ik straks voor beiden nog aangifte moet doen over belastingjaar 2013 en ik bovendien aangifte moet doen voor de erfbelasting.

En toch, een hele enkele keer lees ik wel eens iets op fiscaal gebied wat ik nog niet wist.

Dit is zoiets en zou wellicht iets kunnen betekenen voor die mensen die van een minimum inkomen moeten rondkomen.

Met andere woorden: Aan het begin van het jaar vraag je ruime huurtoeslag en zorgtoeslag aan. Aan het eind blijkt dan misschien dat je die gedeeltelijk moet terug betalen. Maar als je maar zorgt dat je inkomen in het jaar daarop niet meer bedraag dan 90% van het Sociaal Minimum, dan hoef je misschien niet terug te betalen....... althans dat kun je er ook uit begrijpen. Wie de schoen past ...............

Toeslagschuld? Vraag uiterlijk november de beslagvrije voet opnieuw aan | Ombudsman

Ik plak dit ook in het onderwerp https://forum.onderling.nl/zorg-ongevallen-6/ga-jij-om-stijgende-zorgkosten-407/index3.html

Reageer