Aanvullende verzekering voor ouderen

Reputatie 1
Dit artikel op Zorgvisie stellen ze voor dat ouderen zich aanvullend kunnen verzekeren voor hogere medische kosten. Op dit moment kiezen doktoren er soms voor om niet door te gaan met een behandeling. Omdat de patiënt bijvoorbeeld te oud is. En de kosten dan niet opwegen tegen de extra levensduur.

Zou je dit moeten kunnen verzekeren?

1 reactie

Het moest er ooit eens van komen, dat we ons ouderen, als een "oude auto" moesten gaan voelen, waarbij afschrijving, technische toestand, misschien ook nog het uiterlijk een rol zou gaan spelen. Ik pleideer ervoor om dan ook de module zelfvernietiging, dus het "op wens laten verschrotten" mee op te nemen in het basispaket.

Ik ben echter nog lang niet "lek", maak geen storende of rare geluiden (ook wanneer Onderling daarover een andere mening zou hebben), functioneer nog met de originele onderdelen en breng veel belastingeld in het staatslaadje..........dus zijn er ook nog andere wegen mogelijk, naast een autonome zelfbestemming, die klaarblijkelijk ook nog niet goed functioneert. Zie de Topic "ik wil dood".

Dit is echter geen economische, maar een moreel ethische discussie, die als stap één gezet moet worden! Grote beslissingen beginnen altijd met de eerste stap!

Reageer