Vraag

Vraag motor uit garage

• 14 augustus 2012
  • 2 reacties
  • 1266 Bekeken

• Ontdekker
  • 0 reacties
Goedenavond allemaal,
Ik zat mij net iets te bedenken toen ik in de garage stond. Ik heb een motor, deze is all risk verzekerd. Volgens mijn verzekering moet ik de motor tegen diefstal altijd vastzetten buiten aan een vaststaand object met art 4 slot of in een afgesloten garage. Stel dat mijn motor wordt gestolen uit de afgesloten garage, valt dit dan onder een inboedelverzekering of onder de motorverzekering?
Bedankt voor jullie antwoord.

2 reacties

Beste Bla,

Welkom op Onderling!

Bij FBTO is dit verzekerd onder de Motorverzekering. Motorvoertuigen worden niet tot de inboedel gerekend.

Groeten Leah
Badge
Leah is me voor geweest want ik had hetzelfde willen zeggen. Overigens denk ik dat de juiste term motorrijtuig is maar dat terzijde.

Ik vind het wel een rare voorwaarde om je moter altijd vast te zetten aan een vaststaand object. Zit me nu toch af te vragen of de fantasie van de acceptant in kwestie niet  heel erg op hol was geslagen ten tijde van het afsluiten van de polis. Ik heb een fietsverzekering voor de elo-bike van mijn vader en zelfs die stellen die voorwaarde nog niet eens terwijl je een fiets makkelijker op je schouders meetilt dan een motorfiets.

Ik zit me dan ook echt nu af te vragen of de prestatie van de verzekeraar niet in schrille tegenspraak is met zijn verplichtingen in artikel 6:237 BW, de leden b en c oftewel de zogenaamde grijze lijst.     

Maar goed, goed dat ik het weet. Ik ben toevallig (ook) in het bezit van motorrijbewijs A. Dus als ik besluit om binnenkort een Harley te kopen dan zet ik hem wel vast aan de plastic regenpijp van de buren. Heb ik in ieder geval aan mijn verplichting in de polis voldaan.

Reageer