Verzekering betalen èn dan toch verzuipen......?........

• 4 februari 2013
  • 5 reacties
  • 1315 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Het was een leuk idee om meer verzekeringsmassa te genereren......
de verplichte rampenverzekering.

Naast de aardbevingen, meteorietenregens, radio-activiteitsrisico's komt ineens het overstromingsgevaar (weer) in beeld. Voor de overheid een "marktwerkingsargument", want zij hebben een rampenfonds dat misschien om de tekorten aan te vullen, geplukt kan worden, tenminste wanneer de verzekeraars hun zin krijgen en de in overweging genomen nieuwe verzekering erdoor krijgen. Een verplichte verzekering zoals ik het heb begrepen. Woont u niet direct achter de dijk, maar bovenop de Vaalse- of Holtenseberg.......?. .....maakt niet uit, KASSA. Het lijkt simpel en effectiever om de dijkenbouwers aan het werk te zetten i.p.v. de verzekeraars.........VEH heeft zojuist haar huiswerk gedaan en rekent ons de absuriteit van het gemaakte plan begrijpelijk door:

http://www.eigenhuis.nl/actueel/pers/2013/379909-vrijwillige-overstromingsverzekeringen-verzekeraarskartel/

5 reacties

Het  Verbond van Verzekeraars wil een verplichte premieopslag voor iedereen met een inboedel of opstalverzekering. Hiemee wordt dan de schade bij overstroming betaald.  Vereniging Eigen Huis is hierop tegen en pleit voor vrijwillige en concurrerende verzekeringen.

Wat vinden jullie moet er een verplichte premieopslag komen op de inboedel en opstalverzekering?
Leah,

Eén van de twee moet wijken. Gisteren heb ik de topic gemaakt "betalen en toch verzuipen".

https://forum.onderling.nl/verzekeringen-algemeen-5/verzekering-betalen-a-n-toch-verzuipen-576/

Mijn voorstel is dat we de regel volgen: "dames gaan voor" en "wie het laatst komt heeft gewonnen"!!

Voor mij geen probleem, kick me off! .....en vergeet mijn tweede hartje niet?
Reputatie 3
Leuk om te zien dat er kort na elkaar 2 soortgelijke discussies zijn geplaatst. Ik heb deze samengevoegd, zodat geen van beide hoeft te wijken. Jullie krijgen van mij beide een hartje 🙂
Inmiddels heeft de Kamer de rampenverzekering goedgekeurd......!!

Kamer keurt rampenverzekering goed / Nieuws / Politics.be - Jouw politieke portaalsite

.......in België!!.... en Fokelien, bedankt voor het "hartelijke" antwoord
De rampenverzekeringspraktijken in Amerika
uitkeringen naar de hypotheekbanken

'Watersnoodverzekering is onzin' - OverGeld | Lees het laatste financiële nieuws op OverGeld.nl van De Telegraaf [Verzekeringen]

Reageer