Inboedel buiten de woning niet verzekerd

• 9 juli 2012
  • 4 reacties
  • 1900 Bekeken

Met een inboedelverzekering verzeker je de spullen in je huis. Maar zaken als je mobiele telefoon en je laptop neem je regelmatig mee naar buiten. Op dat moment zijn ze niet meer verzekerd door je inboedelverzekering.

Vind jij dat terecht? Of niet? Discussieer mee.

4 reacties

Reputatie 1
Waar ik erg benieuwd naar ben is waar voor onze communityleden de grens ligt voor kostbaarheden. FBTO verzekert namelijk (art 6.5 van de polisvoorwaarden) kostbaarheden alleen in 'permanent bewoonde woonhuizen'. Is een mobiele telefoon tegenwoordig nog wel een kostbaarheid of is dat een gewoon onderdeel van de inboedel? En moet er een onderscheid in gemaakt worden wat voor mobiel dat dan is?
Badge +2
Ik vind de case een zaak van een poging de vberzekering "op te rekken".
Alles wat normaal in huis staat, maar waar je mee "de weg op gaat" valt niet meer onder de inboedelverzekering, waarom opeens de mobiele telefoon, de laptop wel, een fiets die op straat wordt gestolen valt toch ook niet onder de inboedelverzekering?
Ik vind dit moeilijk. Het is logisch dat je je mobiele spullen meeneemt. Maar horen ze dan nog tot de inboedel? Volgens mij niet. Er zijn andere verzekeringsprodukten die volgens mij op zo'n moment een dekking geven. Zijn deze niet afdoende, dan zou de FBTO eens kunnen onderzoeken of er draagvlak is voor ee naparte verzekering voor deze mobiele apparaten. Dan zijn ze toch verzekerd tegen verlies en/of diefstal.
Een mobiele telefoon is, ondanks het mobiele aspect, steeds meer een onderdeel van de inboedel. Steeds meer mensen kiezen ervoor om hun vaste aansluiting te vervangen door een mobiel. Bellen gebeurt, mede daardoor, ook steeds meer via mobiel. Schade aan een mobiel zou dan ook gewoon via de inboedel gedekt moeten zijn.  Het valt me op dat verzekeraars (nog) niet in grote getale verzekeringen hiervoor hebben. Schade aan een mobiele telefoon is alleen via een paar specifieke verzekeraars verzekerd. Zelf heb ik inmiddels ervaring hiermee en haalde bakzeil bij fbto. Ik zou dus zeggen: simpelweg onderbrengen in inboedelverzekering.

Reageer