Geen uitkering schade door storm

• 15 juli 2011
  • 3 reacties
  • 3005 Bekeken

Kwam met toeval op deze site. Wil iets aanhalen wat vorig jaar gebeurd is maar mij nog steeds dwars zit!

Vorig jaar is bij ons een behoorlijke storm over onze stad getrokken. Platen van het stationsdak volledig weggewaaid, vele bomen, etc. Ook bij ons naast zijn vele oude eiken afgeknapt of volledig omgewaaid. Er was dus sprake van een echte storm/windhoos.

Bij thuiskomst bleek dat bij ons achter het huis de volledige partytent kapot was gewaaid. Ook alle stoelen, tv, etc, alles wat achter het huis aanwezig was, was stuk. Netjes foto's gemaakt en de schade ingediend bij de verzekering. Je raad het al, er werd helemaal niets vergoed!

Deze schade valt niet onder de opstalverzekering, enkel datgene wat aan je huis vast zit. Onze tussenpersoon gaf aan verder niets voor ons te kunnen betekenen, en daar moesten we het mee doen.

Ik heb mij er maar bij neergelegd maar blijf het raar vinden. Wat is jullie mening?

3 reacties

Roerende zaken zoals een party tent, tv ect vallen niet onder de opstal. Kijk eens goed naar de voorwaarden van je inboedel verzekering, misschien dat die het dekt.
Reputatie 3
@geenuitkeringschade
Welkom op dit forum! Dank je wel voor het delen van een teleurstelling die je vorig jaar is overkomen.

Bij FBTO wordt deze schade ook niet vergoed vanuit de opstal en inboedelverzekering.
Ben benieuwd wat de community van de beslissing van je verzekeraar vindt.
Badge
@geenuitkeringschade
Welkom op dit forum! Dank je wel voor het delen van een teleurstelling die je vorig jaar is overkomen.

Bij FBTO wordt deze schade ook niet vergoed vanuit de opstal en inboedelverzekering.
Ben benieuwd wat de community van de beslissing van je verzekeraar vindt.

Beste Fokelien,

Dat deze schade niet vanuit de opstalpolis wordt vergoed lijkt me helder. Maar waarom niet vanuit de inboedelpolis?

Reageer