Fixe inboedel-prijsverhoging

• 1 oktober 2013
  • 6 reacties
  • 1260 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
HEMA VERHOOGT INBOEDELPREMIE MET MEER DAN HELFT

Hema Verzekeringen, met als risicodrager Achmea Schade, verhoogt de maandpremie van een inboedelverzekering per 1 november 2013 met meer dan de helft van 5,05 naar 7,99 euro. "Ondanks de stijging van onze premies is de woonverzekering van Hema nog steeds één van de goedkoopste van Nederland", houdt Hema Verzekeringen de verzekeringnemer als schrale troost (en niet onderbouwd) voor.

In het oude bedrag was de verhoging van de assurantiebelasting al verwerkt, dus het betreft werkelijk een premieverhoging van meer dan de helft. Hema Verzekeringen beargumenteert de premieverhoging met: "De afgelopen drie jaar heeft Nederland te maken gehad met ander weer dan we gewend zijn. Strenge winters in combinatie met onstuimige weersomstandigheden in de herfst zorgden voor sneeuw, langdurige vorst, gesprongen leidingen en dus veel wateroverlast. Hierdoor is niet alleen het aantal schades toegenomen, ook het gemiddelde schadebedrag is gestegen. Hema heeft een stijging van de premie in de afgelopen jaren kunnen voorkomen, maar daar ontkomen we nu helaas niet aan."

VRAAG: Zou het niet ook aan het enorme aantal kapotte mobieltjes kunnen liggen, die gevallen zijn, in de wc-pot liggen, verloren werden, gestolen werden of ergens zijn blijven liggen. Ook de voortdurende vloed van nieuwe technieken en modellen zou hieraan debet kunnen zijn.

-Kan de HEMA het volhouden, dat de premieverhoging alleen maar aan het weer ligt?

-Worden andere inboedelverzekeraars nu hierdoor aangemoedigd?

De verzekeraar moet naar de consument met duidelijkere "bewijzen" komen wanneer een premie verhoogd wordt om niet ongeloofwaardig over te komen.........wat vinden jullie hiervan?

6 reacties

Inmiddels heb ik de HEMA-inboedelverzekering (één van de goedkoopsten van Nederland! zeggen ze zelf) willen vergelijken met andere aanbieders........maar........Independer meldt, dat de HEMA geen gegevens aanlevert en dus bij hèn niet vergeleken kan worden! Jammer dan!

U zult dus nu zelf naar de HEMA moeten om op eigen vuist vergelijkingen te gaan aanstellen! Ik help u op weg..........met de link onderaan

Maar vergeet niet de eerder gestelde vraag te communiceren.........
De verzekeraar moet naar de consument met duidelijkere "bewijzen" komen wanneer een premie verhoogd wordt om niet ongeloofwaardig over te komen.........wat vinden jullie hiervan?

https://www.hemaverzekeringen.nl/
Reputatie 1
Hi Hansje,

Ik vraag me af welke informatie de community dan precies zou willen. Is het bijvoorbeeld voldoende om een algemene uitleg te krijgen, of een hele berekening van jaarcijfers?
Jelle@ Goeie vraag en meteen een antwoord

Voor mij is hier niet genoeg duidelijk gemaakt, of de HEMA zijn prijzen heeft verhoogd of de risicodrager Achmea. Vandaar de opmerking, of nu alle (Achmea-)inboedelverzekeringen zullen gaan volgen.......en dat zijn er nogal wat!

Onder de communityleden zijn beslist insiders en werknemers van Achmea........."wat is hierop hún antwoord?" Berekeningscijfers zijn oninteressant, eerder uitvoerigere argumenten.

*Overigens zie ik wel andere inboedelpremiestijgingen met het meegeleverde argument:  toename van het aantal en schade door inbraken.
Jelle@ Goeie vraag en meteen een antwoord

Voor mij is hier niet genoeg duidelijk gemaakt, of de HEMA zijn prijzen heeft verhoogd of de risicodrager Achmea. Vandaar de opmerking, of nu alle (Achmea-)inboedelverzekeringen zullen gaan volgen.......en dat zijn er nogal wat!

Onder de communityleden zijn beslist insiders en werknemers van Achmea........."wat is hierop hún antwoord?" Berekeningscijfers zijn oninteressant, eerder uitvoerigere argumenten.

*Overigens zie ik wel andere inboedelpremiestijgingen met het meegeleverde argument:  toename van het aantal en schade door inbraken.

De aanname, dat juist het aantal inbraken is gestegen (en tot een premieverhoging zou moeten leiden)  wordt hier nog eens bevestigd.....

Inbraakclaims 40 procent omhoog in 5 jaar ? Archief ? Nieuws ? Trosradar.nl

En terwijl de HEMA, na de enorme prijsverhoging voor een inboedelverzekering roept, nog steeds tot de goedkoopsten te horen, maar de gegevens niet aan Independer en andere vergelijkingssites? doorgeeft om te kunnen laten vergelijken, heeft MoneyView weer heel ander lijstjes met

a. de goedkoopste en b. de hoogwaardigste inboedelverzekering

Beste inboedelverzekeringen - Prijs

- ANWB - Inboedelverzekering - Zilver
- Nationale-Nederlanden - Inboedelverzekering
- Verzekeruzelf.nl - Inboedelverzekering
- Unigarant - Inboedelverzekering - Zilver
- Zelf.nl - Inboedelverzekering

Beste inboedelverzekering - Kwaliteit

- Delta Lloyd - Inboedelverzekering
- Interpolis - Inboedelverzekering TOP
- Nationale-Nederlanden - ZPP Inboedelverzekering
- OHRA - Inboedelverzekering
- REAAL - Inboedelverzekering
- SNS Bank - Inboedelverzekering

Iemand een idee over het begrip: kwalitatief betere inboedel-verzekeringen?
Over transparantie gesproken........
Voor alle "schapen", die de eerste of de meest-gekozen verzekeraar willen is er nog een (onzinnig) inboedellijstje (en weer zonder de HEMA/Achmea!, die klaarblijkelijk geen vergoedingen wil betalen aan vergelijkende-tussenpersonen)
wel een opsteker voor FBTO: én de goedkoopste én de meest-gekozen inboedel-verzekeraar!

Inboedelverzekeringen vergelijken

Reageer