Direct betalen? Of toch niet?

• 10 december 2014
  • 1 reactie
  • 689 Bekeken

De eigenaren van de woningen in het aardbevingsgebied in Groningen slepen de NAM voor de rechter. Ze willen dat de NAM de waardedaling van hun woningen direct vergoedt. De eigenaren kunnen nu pas aanspraak maken op deze vergoeding na verkoop van hun woning. Volgens de adovcaat van stichting Waardevermindering door Aardbevingen Groningen (WAG) is de waardedaling opgelopen tot 2 miljard euro.

Waarom vind jij dat de NAM direct moet betalen? Of vind je juist dat dit moet wanneer de woning is verkocht?

1 reactie

Vanuit het oogpunt van de gedupeerden kan ik mij zeer goed voorstellen dat ze geld willen zien. Anderzijds, kun je nu al een vermindering van waarde vaststellen. Mijn vraag is hoe gaan ze die bepaling doen. De huizenmarkt is niet wat het was toen die mensen hun huis kochten (waarschijnlijk) Met alle berichten omtrent de NAM en het betreffende gebied, wil iemnd uberhaupt die huizen nog wel kopen? Zoja, gaan ze dan niet zwaar onder de vraagprijs zitten. Ik denk dat het een lastige kwestie is om de gedupeerden op de juiste wijze tegemoet te komen en vast te stellen wat nu daadwerkelijk aan waardedaling is ontstaan.

Reageer