Vraag

Veel reisverzekeringen dekken smartphone maar tot 315 euro

Reputatie 3
Het bedrag waarvoor smartphones worden gedekt, blijkt tussen verschillende reisverzekering erg uiteen te lopen. Dat blijkt uit onderzoek van Geld.nl.

Weet jij of jouw smartphone verzekerd is op je reisverzekering? En zo ja, tot welk bedrag? 

4 reacties

Die van mij is onderverzekerd op mijn reisverzekering. Daarom heb ik hem op de inboedel bijverzekerd onder kostbaarheden onderweg.
ja is verzekerd voor maximaal 160 euro. Dat is voor mij ook een reden om bij de wat risicovollere reizen waar ik toch een vorm van bereikbaarheid wil hebben een ouder toestel mee te nemen.
Deze verzekering is voor mij ook belangrijker vanwege de uitkering van foto apparatuur welke wel aan mijn wensen voldoet (aanvullende dekking). Hier geldt namelijk hetzelfde voor bij veel verzekeraars als de smartphone, op vakantie wil je graag mooie foto's maken en neem je dan ook je volledige arsenaal aan apparatuur mee.
Ook daar veel verschillen.

On topic: ja mijn primaire smartphone is zwaar onderverzekerd
Badge +2
Geen idee of mijn telefoon onderverzekerd is. En ja het zou jammer zijn als ik die kwijt zou raken.
Het probleem is dat het volledig verzekeren van de mobile telefoon fraude of oplichting in de hand werkt.
Veel mensen willen met het laatste model in de broekzak lopen dus als het toestel dan toch volledig is verzekerd dan meld je het toch gewoon na 1 jaar zoek en krijg je een nieuwe!!
Ik denk dat een telefoon maar niet verzekerbaar moet zijn. Dat scheeld veel schade uitkeringen en dus ook premie verhoging.
Uitzondering zou gemaakt kunnen worden indien de schade aan de telefoon gelijk is opgelopen met andere schades.
ZONDER kommentaar het meestgeclaimde speeltje.............
met de hoogste fraudequote?

Vergoedt mijn reisverzekering een verloren of gestolen smartphone? - Independer.nl

Reageer