Vraag

Reisverzekering m.b.t. werelddekking en safari

Beste forumleden,

Ik heb wat vragen over reisverzekeringen met betrekking tot 'safari reizen'.
- Hoe het zit het met een werelddekking, want ik wil naar een land in Afrika, maar weet nog niet precies welk land.
- Heeft iemand ervaring met (omzetten naar) een wereldekking?
- Wat dat ongeveer kan kosten etc.
Want ik las in dit artikel: Goed verzekerd op safari - Reisverzekering.nl dat het makkelijk om te zetten is.
Nu heb ik alleen geen idee over hoe het ongeveer gaat, maar ben benieuwd naar ervaringen hiermee.

Alvast bedankt!

2 reacties

Reputatie 1
Hallo brozen,

Welkom op onderling.nl
Bij FBTO is het zo geregeld dat je bij een doorlopende reisverzekering het dekkingsgebied per direct aan kan passen naar wereld. De premie hangt af van het aantal personen wat je wilt verzekeren. Voor 1 persoon is de premie voor het stukje werelddekking €5,49 per jaar. Wat de totale verzekering kost hangt af van welke modules je kiest.

Ik ben benieuwd naar de tips en ervaringen van de community 🙂
Wat goed zou zijn voor dit soort reizen is een extra module om voor alle apparatuur verzekerd te zijn. Op dit moment ben je voor 1250€ verzekerd als het gaat om foto- en videocamera's, tablets, laptop etc. Een camera tas met een paar objectieven gaat al snel richting de 1500-2000€. Zeker als je ook een tablet of PC meeneemt. Wat als dit allemaal gestolen wordt in Afrika? Of je hebt een smartphone met een dagwaarde van boven de 250€, die krijg je dus niet volledig vergoed. Ik ben er mee eens dat in een standaard pakket dit niet meteen richting de 3000€ standaard verzekerd moet zijn, maar het zo mooi zijn als er een module is dat je dit soort bedragen omhoog kan schroeven tegen een kleine betaling. Bij andere verzekeringsmaatschappijen zie je dit bijvoorbeeld terug dat je dit bij een inboedelverzekering extra kan toevoegen en zelf de hoogte kan bepalen. Zou voor FBTO een toegevoegde waarde kunnen hebben in mijn ogen.

Ik ga binnenkort richting Zuid-Afrika en heb zojuist de optie wereld aangezet. Handig en snel te regelen.

Reageer