Vraag

Een tijdelijke of doorlopende Reisverzekering?

• 15 juni 2012
  • 2 reacties
  • 1274 Bekeken

Volgens onderzoek van het Centrum van Verzekeringsstatistiek sluiten steeds minder mensen een tijdelijke reisverzekering af.

Vakantiegangers kiezen voor zekerheid en verzekeren hun reis pas als ze geboekt hebben. Annuleringsverzekeringen worden wel veel afgesloten.

Discussieer mee!
Kies jij voor een doorlopende reisverzekering of een tijdelijke reisverzekering? En waarom?

2 reacties

Badge
Ik ga deze keer niet(!) mee discussiëren, enerzijds omdat ik bijna nooit op vakantie ga vanwege (mantel)zorgtaken voor huisdieren en familieleden en anderzijds omdat de materie me (zodoende) te weinig aanspreekt. Maar wellicht zie ik straks verderop wel een reactie die me dusdanig aanspreekt dat ik me wel geroepen voel om te reageren.

Maar ik wil de lezers en reageerders er wel eerst even op wijzen dat een vergelijkbaar item momenteel ook wordt besproken onder de volgende link

https://www.onderling.nl/stelling/goed-verzekerd-op-vakantie-in-eigen-land-161

En je weet het he? Kennis is macht toch ........ Hansje?

Toedeloe...

Ik heb zelf een doorlopende reisverzekering afgesloten.
Bij mij worden de vakanties of weekendjes weg altijd spontaan geboekt.
Wanneer ik hier iedere keer een tijdelijke reisverzekering voor zou moeten afsluiten, ben ik meer premie kwijt dan met de doorlopende reisverzekering.

Natuurlijk loop ik hiermee wel kans dat ik premie betaal terwijl ik niet op vakantie ga of een weekendje weg.
In dat geval ben ik dus oververzekerd :p
Gelukkig komt dit niet voor 😃

Reageer