Annuleren van je reis

Uit een artikel van de consumentenbond blijkt dat er veel verschillen zijn in annuleringsverzekering. Zo kun je bij de ene verzekeraar wel je reis annuleren wanneer een neef of nicht komt te overlijden, en bij een andere verzekeraar niet. Ook de som die uitgekeerd wordt kunnen per annuleringsverzekering verschillen.

Verwacht jij bij het overlijden van een neef of nicht gebruik te kunnen maken van je annuleringsverzekering?

6 reacties

nee ik verwacht het niet aangezien de meeste voorwaarden het uitsluiten, ik zou het echter wel waarderen als de verzekeraar dit mee kan laten verzekering.
Ik wacht nu op de reclame:

Neef/Nicht  AAN | UIT
🙂

Maar dit geldt natuurlijk net zo hard voor ooms/tantes/oudooms/oudtantes of aangetrouwde familie waarvan inmiddels de echte famlie overleden is waardoor de aangetrouwde familie opeens geen famlie meer is maar net zo goed belangrijk.

Nu weet ik toevallig dat Amicon destijds een verzekering had waarbij je een bij naam te noemen persoon kon meeverzekeren op de annuleringsverzekering, handig als je erg gesteld bent op iemand die door de verzekering normaal uitgesloten wordt. Gelukkig werd de premie destijds voldaan zonder dat er gebruik van de verzekering werd gemaakt.
Hahahaha en dan net als de automonteur verdwijnt je neef/nicht zo uit je leven! Nee, dat zouden wij niet willen! 😉

Je hebt het over een annuleringsverzekering waarop je aan kan geven voor wie je de reis zou kunnen annuleren. Voor hoeveel personen zou je dat moeten kunnen doen?
Ik denk dat dat per persoon verschilt, zelf heb ik een persoon of 15 a 20 waar ik een vakantie voor af zou breken (of ik die allemaal ook op een verzekering zou zetten dat is een andere vraag).
Ik kan het me heel goed voorstellen dat als je een wereldreis gaat maken waar je jaren voor gespaard hebt je ook bereid bent om extra premie te betalen om zo'n lijst met mensen op de annuleringsverzekering te krijgen, dat is natuurlijk wat anders dan dat je binnen een bepaalde afstand van je huis op een "normale" vakantie gaat.
Badge +2
hoe zit het met reisgenoten die bij de concurentie een annuleringsverzekering hebben afgesloten en waarvan 1 overlijd?
zowel vóór als ook in de vakantie.
Reputatie 1
HansT. schreef:

hoe zit het met reisgenoten die bij de concurentie een annuleringsverzekering hebben afgesloten en waarvan 1 overlijd?
zowel vóór als ook in de vakantie.

Bij FBTO is het zo geregeld dat, als je reisgenoot een uitkering uit zijn of haar annuleringsverzekering krijgt, wij ook een uitkering doen. Tenzij jij al van de verzekeraar van je reisgenoot vergoeding krijgt.

Bij reisgenoten geldt het principe van 'samen uit, samen thuis'. Dus samen op reis met dezelfde: boekingsdatum, datum heen- en terugreis, vlucht of treinreis en accommodatie.
Badge +2
Bedankt Jelle,
kan ik met een gerust hart met vrienden op vakantie.

Reageer