Vraag

schade aan mobiele telefoon.

• 20 november 2013
  • 2 reacties
  • 1364 Bekeken

hallo allemaal,

Mijn zoontje heeft verleden week een mok drinken omgestoten over de mobiele telefoon van een vriendin.Is het mogenlijk dat ik de schade opgeef aan mijn verzekering?

2 reacties

Reputatie 3
Hallo sparky89,

Welkom op Onderling.nl en bedankt voor het plaatsen van je topic “Schade aan mobiele telefoon”. Ik heb je topic verplaatst naar de juiste rubriek "Rechten en Aansprakelijkheid". Jouw Topic is dan ook beter vindbaar. 

Dit zijn altijd vervelende zaken. Ik begrijp dat je je afvraagt of je verzekering deze schade vergoedt.
Wanneer je vriendin jou aansprakelijk stelt voor de schade aan haar telefoon die door jouw zoon is veroorzaakt, kun je een schadeclaim indienen bij je aansprakelijkheidsverzekeraar. Er kan, afhankelijk van je polis, een eigen risico van toepassing zijn. Dit houdt in dat het eigen risico in mindering gebracht wordt op de schade-uitkering. Dit kun je nakijken op je polis en in de voorwaarden van je aansprakelijkheidsverzekering.

Heel veel succes met de afwikkeling!
Badge
Ik denk het wel. Bij mijn weten dekt de AVP gezinsAVP dergelijke voorvallen en je bent als ouder ook aansprakelijk voor de door je kinderen (beneden 14 jaar) veroorzaakte schade aan derden. Dat je aansprakelijk ben staat in artikel 6:169 BW voor zover interessant om te weten. 

Reageer