Vraag

Moeten de supporters betalen?

Reputatie 1
Ajax-fans hebben flink huisgehouden Meldt telegraaf.nl. De schade die is aangericht aan de Kuip in Rotterdam tijdens de bekerfinale wordt in totaal geschat op €60.000,-. De KNVB gaat het bedrag via Ajax proberen te verhalen op individuele toeschouwers. Er wordt aangegeven dat de schade alleen bij het vak van de Ajax supporters is dus ze weten zeker dat deze supporters de boosdoeners zijn.

Vind jij dit terecht? Of worden zo ook onschuldige toeschouwers de dupe? Waarom vind je dit?

3 reacties

Ik kan een link naar verzekeringen en wat je zou doen "wanneer je FBTO zou zijn", alleen maar leggen wanneer een supporter inderdaad de rekening thuisgestuurd krijgt". Hij/zij zou via de rechtsbijstandsverzekering kunnen laten uitzoeken of de eiser een direct bewijs van deelname aan vandalisme heeft. Aanwezig zijn is geen argument!

Wanneer er twee misdadigers opgepakt worden en tijdens de verhoren, afgesproken, de schuld van een dodelijk schot aan elkaar blijven toewijzen zonder dat er duidelijk bewijs op tafel komt, kunnen m.i. beide voor de moord worden veroordeeld. Daar heb ik ook geen moeite mee!

Wanneer je in een oververhit stadionvak staat is het mogelijk, maar voor de eigen gezondheid niet aan te bevelen, om te proberen (stomdronken) vandalen tegen te houden. Of je zou het vak vrijwillig moeten verlaten.....?. Zonder bewijs van directe betrokkenheid zal de rechtsbijstandsjurist volgens mij dit klusje voor je kunnen oplossen!

Komt de tegenvraag: welke FBTO-rechtsbijstands-module had je daarvoor dan moeten aanvinken?
Reputatie 1
hansje schreef:

Komt de tegenvraag: welke FBTO-rechtsbijstands-module had je daarvoor dan moeten aanvinken?

Hi hansje!

Het antwoord op je vraag is: Consument en Wonen.

Ik ben wel benieuwd naar jouw antwoord op de originele vraag. Vind jij het terecht? En waarom?

hansje schreef:

Hi hansje!

Het antwoord op je vraag is: Consument en Wonen.

Ik ben wel benieuwd naar jouw antwoord op de originele vraag. Vind jij het terecht? En waarom?

Ik schreef al: Aanwezigheid is géén argument om de schade te moeten meebetalen!

Je zou wèl de totale schade over de aantoonbare daders kunnen verdelen en dan moeten ze zelf maar opgeven wie er nog meer direct bij betrokken waren om de opgelegde som te kunnen reduceren. Maar of dàt juridisch haalbaar
zal zijn?

Wat de rechtsbijstandsverzekeringsmodule  betreft zou ik dus naar het stadion kunnen gaan ! Bedankt!

Reageer