FBTO even niet de beste, maar wèl met dezelfde SAR-juristen......

Het is een lastige............maar betaal ik teveel voor hetzelfde?

O.K. ik heb dus een rechtsbijstandsverzekering bij FBTO.
Aangelokt door hun, van de concurrenten en Achmea-dochters afwijkende module "Medisch" waar ik ooit het eerst problemen zou verwachten zonder een directe of acute aanleiding. Helaas heeft me, toen ik er beter over ging nadenken (want zo'n verzekering sluit je binnen drie minuten even af), niemand kunnen uitleggen waarom dit van voordeel zou zijn, bij alle rechtsbijstandsverzekeraars is dit medische element automatisch meeverzekerd  je stelt derden verantwoordelijk en het maakt dan niet uit of het een arts of een loodgieter is), alleen wordt het bij FBTO separaat tentoongesteld en als extra-module ook extra berekend.

Nu verschijnt er een rechtsbijstandstest en DAS blijkt als beste naar voren te komen. Achmea op plaats twee. Denk ik meteen, Achmea-rechtsbijstand komt toch altijd uit Tilburg....... de SAR genoemd. Maakt het dan nog wat uit bij welke Achmea-dochter je dan verzekerd bent? De afwikkeling is en de juristen zijn toch hetzelfde? En heb je een claim, wordt die per ommegaande direct van FBTO naar Tilburg doorgegeven........een administratieve omweg dus!

VRAAG aan FBTO/Onderling en/of de community:

Wat is precies het verschil tussen de Achmea-rechtsbijstandsverzekeringen..........behalve die administratieve omweg? Dus tussen Interpolis, Centraal Beheer, FBTO en Avéro-Achmea. Gemakkelijker misschien om de voordelen van de FBTO-rechtsbijstandsverzekering hier op te sommen.

TEST via HoyHoy.nl gezin zonder kinderen, module Consumenten, som € 250.000,-

1 - Klaverblad € 76,81 +  € 4.42*

2 - Anker € 249,- + € 7,26*

op de vierde plek FBTO € 96,- + € 0,00*

*poliskosten extra

Ook even bij Independer gekeken, waar AEGON en NN bovenaanstaan......?

Nationale Nederlanden € 64,56 op plaats twee maar goedkoper al plaats één AEGON!
FBTO scoort  op plaats 5 met € 96,84 gering afwijkend van HoyHoy!

Wat een verschillen........

http://amweb.nl/schade-724356/rechtsbijstandverzekering-das-best-beoordeeld

http://www.achmearechtsbijstand.nl/

3 reacties

Reputatie 1
Hi Hansje,

Het is inderdaad zo dat meerdere Achmealabels gebruik maken van Stichting Achmea Rechtsbijstand. Waar zit dan het verschil?
Dat zit in de voorwaarden. Dit is dus bij Centraal Beheer anders dan bij FBTO of Interpolis. En door die verschillende voorwaarden komt er ook prijsverschil in de producten.

We gebruiken dus dezelfde juridische kennis bij het uitvoeren van verschillende polisvoorwaarden.
De verschillen zijn niet met één oogopslag te zien en de twee bovengenoemde vergelijkers geven met precies dezelfde input andere verzekeraars aan, zelfs andere prijzen  (zoals bij FBTO).

Moeten we dus toch weer de voorwaarden gaan onderzoeken. Blijkt dat het eigen risico afwijkt. Blijkt dat de één hulp biedt bij een burenruzie en de ander nu net weer niet.......en dat wil ik dus niet, expert worden!

Ergo, wil je dus maximaal verzekerd zijn, ook bij burenruzies.........dan.........moet je een verzekeringsadviseur gaan vragen? en dan heb ik het nog alleen maar over het ene module "consumenten" gehad!

??

Wat gebeurt er dus nu , ik blijf zitten waar ik zit (type gemakkelijk) en weet pas na een rechtsbijstandsclaim of ik juist heb gehandeld.........

VRAAG aan de community: hoe heb jij de lopende rechtsbijstandsverzekering eigelijk gevonden?
en wat ben je voor een verzekeringstype......gemakkelijk......naadje van de kous willen weten........ga meteen naar een expert/adviseur.....of anders?

Ik snap overigens helemaal niet hoe je dan van een beste en een slechte verzekering kunt spreken bij een testuitslag..........de beste is dan toch altijd de meest uitgebreidste?
als de leefomstandigheden tenminste niet een levenlang statisch blijven?
Een vergelijkingssite weet helemaal niet wat ik wil en ook niet wat ik (niet) weet..........
en geven verschillende antwoorden=contracten! zoals hierboven bewezen!

Een leek weet niet wat hij niet weet........
en sluit  in die toestand een (rechtsbijstands-)verzekering af!

Ik moet  daarbij denken aan een goedbedoeld kommentaar van Anton Rietveld, expert en columnist in de Telegraaf.......

"DE TUSSENPERSOON IS EEN VAKMAN"
Anton Rietveld (Verzekeringsklachten.nl) breekt een lans voor de financieel adviseur. Dit in zijn column in de rubriek OverGeld van De Telegraaf.

30 april 2014

Rietveld: "Veel verzekeringen kun je gewoon al op internet aanschaffen, dat was vroeger natuurlijk niet zo. Toen werden verzekeringen voornamelijk verkocht via een agent, de assurantietussenpersoon. Zo'n man kent veel polisvoorwaarden goeddeels uit zijn hoofd doordat hij er al jaren mee werkt. Hij kent de praktijk immers. Hij weet soms óók of er verzekeraars zijn die aan de voordeur goedkoop schijnen, maar aan de achterdeur (bij schade) klant-onvriendelijk blijken. De man heeft vakdiploma’s en hij wordt voortdurend op nieuwe ontwikkelingen bijgeschoold. De tussenpersoon is een vakman en hij moet ook wel, anders gaat hij in een markt met kritische consumenten ten onder.

"Waar de leek óók niet bij stilstaat: bij een schade staat een tussenpersoon als deskundige tussen de verzekeraar en de klant. De praktijk bewijst dat verzekeraars een schade soms op verkeerde gronden afwijzen. Mét tussenpersoon is de kans natuurlijk veel groter dat dat wordt opgemerkt, de verzekeraar zal daarom automatisch voorzichtiger zijn om de schade zomaar even af te wijzen.

"Een groeiend aantal verzekeraars bieden hun producten ook rechtstreeks aan de klant aan. Ik ben van mening dat je een fors risico op teleurstellingen achteraf loopt, als je - als leek - je verzekeringen zelf wilt regelen, dus zónder tussenpersoon. Je weet als leek immers niet waar je op moet letten. De praktijk bewijst dat, en dat is is eigenlijk niet meer dan logisch. Je begeeft je op glad ijs als je een polisaanvraag tekent waarvan je de gevolgen niet kan overzien. Een leek weet namelijk niet alleen niet veel, maar wat nog belangrijker is, hij weet óók niet wat hij allemaal niet weet!"

Jelle bevestigt, dat de kwaliteit van de juristen bij de Achmea-rechtsbijstandsverzekeringen gelijk is en hopelijk worden, uit kostenbesparingsgronden, niet zoals bij dat andere grote rechtsbijstandskantoor, de claims door goedkope stagiaires behandeld. "De clou ligt in de polisvoorwaarden.........." maar ik weet toch nooit al van te voren waar ik tegenop loop.........?

Wat is wijsheid?  en waarom zou FBTO beter voor mij zijn?

Originele hulprijke tekst op de FBTO-site: Je betaalt alleen wat je zèlf kiest...........maar ik weet niet wat ik niet weet!

Reageer