Claimexplosie passagiers


Reputatie 2
Spits schrijft do 25 oktober 2012 (januari 1970 | Spitsnieuws *Claimexplosie passagiers*

Het Europese Hof van Justitie bevestigde dinsdag dat luchtvaartmaatschappijen reizigers moeten compenseren bij vertragingen van drie uur of langer. De vergoedingen liggen tussen de 250 en 600 euro.

Rechtsbijstandbureaus zijn de laatste twee dagen overspoeld met claims. Dat blijkt uit een rondgang langs organisaties waar gedupeerde passagiers een schadevergoeding kunnen indienen als hun vlucht is vertraagd of geannuleerd.

Vertel ons jouw ervaringen!
Heb jij ook wel eens 3 uur of meer vertraging gehad met het vliegtuig? Heb je toen een vergoeding gekregen? Wij horen graag jullie ervaringen!

3 reacties

Een bekende maakte een Turkse vakantie, met een Turkse vliegmaatschappij en had flinke vertragingen. Omdat de Turken met de EU-compensatieregeling niets te maken hebben, blijven Turkse vakanties met Turkse maatschappijen een risico.

De bekende heeft (een jaar later en veel "opspelen") uiteindelijk toch wél een vergoeding gekregen. De Turken willen ten eerste toch wel graag bij de EU horen en nemen ten tweede de negatieve gevolgen van de EU-compensatieregeling daardoor toch voor hun rekening, bang voor een slecht imago voor de Turkse vakantie-industrie.

Niet geprobeert is altijd verloren!!
en Turkije is tenslotte ook een vliegreis waard
Zie/lees ook de reacties bij de Consumentenbond.


http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/nieuwsoverzicht-2012/europees-hof-van-justitie-bevestigt-compensatie-bij-vertraging/?CID=EML_NBR_CB_201201028_L
jaren geleden in Spanje op de terugvlucht van Malaga naar Schiphol. Zeer dichte mist waardoor het vliegtuig uitweek naar Sevilla maar niet verder kon omdat daarmee de piloot zijn maximale vluchten had bereikt.
Uurtje of zes vertraging maar destijds geen vergoedig of kop koffie.

Paar jaar later (dus inmiddels ook al wel +10 jaar geleden), Koffer zoek in Rome waardoor de bagage dus vertraging opliep. Keurig direct een uitkering gehad voor eerste levensbehoeften (tandenborstel, ondergoed ed) waarna 's-avonds de koffer alweer terug was. Was per ongeluk op de verkeerde band beland en werd keurig in het hotel afgegeven (de koffer was sneller in het hotel dan wij).

Reageer