Uitvaart gebundelde info's


http://www.uitvaart.nl/

2 reacties

Reputatie 1
Ik begrijp dat je deze link toegankelijk wilt maken voor andere Onderlingers. Wat ik me hierbij afvraag is: wat wil je hiermee aan de kaak stellen?
@Jelle. Ik heb Onderling inmiddels "uitstaan" en had jouw vraag niet opgemerkt.

Informatie, is wat lezers zoeken....en dit ik vond dit algemeen wel een TIP waard.
Niets wilde ik "aan de kaak" stellen, maar service aanbieden aan communityleden.

Ook een heel uniek uitsluiten van een verzekeraar door de KKV is het vermelden waard......


Deze nieuwsbrief is een uitgave van de Stichting toetsing verzekeraars
Nummer 8 | juli 2013


Ardanta en Onderlingehulp verliezen Keurmerk Klantgericht Verzekeren



Vanaf vandaag mogen uitvaartverzekeraars Ardanta en Onderlingehulp, beide handelsnamen van ASR Levensverzekering, het Keurmerk Klantgericht Verzekeren niet meer voeren. De Stichting toetsing verzekeraars heeft dit besloten nadat bij een herbeoordeling is vastgesteld dat deze verzekeraars niet voldoen aan de keurmerkeisen voor telefonische bereikbaarheid. Bovendien maken de betrokken maatschappijen de door hen toegezegde reactietermijnen niet waar.


Telefonie en reactietermijnen

Verzekeraars met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren moeten aan zeventien normen voldoen. Onder meer moeten zij telefonisch goed en snel bereikbaar zijn voor hun klanten. Keurmerkhouders moeten er ook voor zorgen dat zij tijdig reageren op een verzoek, klacht of claim van de klant. De verzekeraar moet in 90% van de gevallen zijn gepubliceerde reactietermijnen nakomen. Als dat niet lukt, moeten zij tijdig een overschrijdingsbericht naar de klant sturen. Ardanta en Onderlingehulp hebben dit in de afgelopen periode onvoldoende waargemaakt.


Wel een opgaande lijn

Stichtingsdirecteur Ron van Kesteren: “Uiteraard betreuren we het dat Ardanta er niet in is geslaagd om na de herstelperiode van zes maanden aantoonbaar aan álle keurmerkeisen te voldoen. Een oorzaak is dat Ardanta in de afgelopen periode enorm is gegroeid omdat het beheer van de uitvaartpolissen van ASR naar Ardanta is overgegaan. Hoewel de uitkomst van de herbeoordeling onvoldoende is, hebben we geconstateerd dat er sprake is van verbetering. We hebben er dan ook vertrouwen in dat Ardanta binnen afzienbare tijd weer aan alle keurmerknormen kan voldoen.”


Bekendmaking

Vandaag hebben we een persbericht uitgestuurd over de intrekking. Bovendien hebben we de beide verzekeraars uit de lijst met keurmerkhouders op de website verwijderd. Op Keurmerkverzekeraars.nl vindt u deze lijst.

Reageer