Vraag

Overlijdensrisicoverzekering: Voor familie en naasten

Reputatie 3
Als je een overlijdensrisicoverzekering hebt en binnen die looptijd komt te overlijden, dan keert de verzekeraar een bedrag uit aan je nabestaanden. Zo laat je je partner niet met grote schulden achter.
Het is geen heel bekend product meldt de Telegraaf, maar toch hebben miljoenen Nederlanders een overlijdensrisicoverzekering.
Vaak gekoppeld aan een hypotheek. In dat geval keert de verzekeraar niet uit aan de nabestaanden, maar aan de bank of instelling die daarmee (een deel van) de hypotheek aflost.

Zou jij een extra overlijdensrisicoverzekering afsluiten om financiële zorgen bij je familie of naasten te vermijden?

8 reacties

Ik moest eerst eens gaan nakijken wat het verschil tussen een overlijdensverzekering en een uitvaartverzekering precies is. Op Independer.nl staat een leesbare uitleg. Dat hoef ik dus niet te doen. Zo'n verzekering afsluiten echter ook niet!

Overlijdensrisicoverzekering vergelijken en besparen via Independer.nl
..........en dan nu het leuke nieuws voor degenen die al een overlijdensrisicoverzekering hebben.....

Overlijdensrisicoverzekering 60% goedkoper in 6 jaar - Independer.nl

NB: Independer rekent echter nog wel een vergoeding met u af!
"FBTO is gestopt met het aanbieden van uitvaartverzekeringen........"
verbeteringsvoorstel

Heeft dit te maken met de regeling-provisieverbod vanaf januari 2013? Hierbij moeten de kosten van advies separaat worden berekend. Omdat FBTO geen adviezen geeft of geen advieskosten in rekening stelt is de uitvaartverzekering gestopt? Krijgen klanten mét een polis van vóór 2012 ook geen advies, maar een jaar-abonnement? óf worden ze straks doorverkocht?

"Als ik FBTO was...."  zou ik op de website hierover een transparantere uitleg plaatsen en niet alleen:

FBTO is gestopt met de verkoop van de uitvaartverzekering.
Reputatie 1

"FBTO is gestopt met het aanbieden van uitvaartverzekeringen........" verbeteringsvoorstel Heeft dit te maken met de regeling-provisieverbod vanaf januari 2013? Hierbij moeten de kosten van advies separaat worden berekend. Omdat FBTO geen adviezen geeft of geen advieskosten in rekening stelt is de uitvaartverzekering gestopt? Krijgen klanten mét een polis van vóór 2012 ook geen advies, maar een jaar-abonnement? óf worden ze straks doorverkocht? "Als ik FBTO was...." zou ik op de website hierover een transparantere uitleg plaatsen en niet alleen: FBTO is gestopt met de verkoop van de uitvaartverzekering.

Hi Hansje,

De premies van de FBTO uitvaartverzekering waren afhankelijk van het geslacht van de verzekerde. Door de overheid is besloten dat dit niet meer mag. De premies van de FBTO uitvaartverzekering zijn hier niet op aangepast waardoor de verkoop van de uitvaartverzekering is gestopt.

"FBTO is gestopt met het aanbieden van uitvaartverzekeringen........" verbeteringsvoorstel Heeft dit te maken met de regeling-provisieverbod vanaf januari 2013? Hierbij moeten de kosten van advies separaat worden berekend. Omdat FBTO geen adviezen geeft of geen advieskosten in rekening stelt is de uitvaartverzekering gestopt? Krijgen klanten mét een polis van vóór 2012 ook geen advies, maar een jaar-abonnement? óf worden ze straks doorverkocht? "Als ik FBTO was...." zou ik op de website hierover een transparantere uitleg plaatsen en niet alleen: FBTO is gestopt met de verkoop van de uitvaartverzekering.

Hi Hansje,

De premies van de FBTO uitvaartverzekering waren afhankelijk van het geslacht van de verzekerde. Door de overheid is besloten dat dit niet meer mag. De premies van de FBTO uitvaartverzekering zijn hier niet op aangepast waardoor de verkoop van de uitvaartverzekering is gestopt.

Dan zit de website-manager dus vanaf januari te slapen, want de uitvaartverzekering staat er nog steeds bij!!

FBTO Verzekeringen: Stel zelf je verzekering samen voor een aantrekkelijke premie!
Reputatie 1
Het klopt dat we nog steeds een linkje voor de Uitvaartverzekering op onze website hebben. Wij hebben namelijk nog steeds klanten die de verzekering hebben. Als je op de link klikt staat daar dan ook alleen maar informatie over de bestaande polis.

Het klopt dat we nog steeds een linkje voor de Uitvaartverzekering op onze website hebben. Wij hebben namelijk nog steeds klanten die de verzekering hebben. Als je op https://"http://www.fbto.nl/fbto/leven/uvvIntroductiePrepareAction.do" klikt staat daar dan ook alleen maar informatie over de bestaande polis.

Schijnt nog niet overal te zijn aangekomen........HIER>>> staat FBTO er nog steeds bij>>>>>>...........FBTO Uitvaartverzekering Ervaringen | Zeker.com
Reputatie 1
Zeker.com is een website waar men ervaringen over verzekeringen met elkaar kan delen. Daarom staat de Uitvaartverzekering er nog steeds bij. Er staat ook een pop-up boven dat de verzekering niet meer aangeboden wordt.

Reageer