Werkgevers willen ook sociale verzekeringen voor zzp'ers

Alle werkenden moeten verplicht een pensioen kunnen opbouwen in een stelsel van sociale zekerheid. Dat vindt werkgeversvereniging AWVN. Dit zou ook moeten gelden voor de zzp'ers in Nederland. De afgelopen jaren zie je dat ontslagen werknemers aan de slag gaan als zzp'er omdat er geen andere manier is om aan werk te komen. Vooral in de sectoren bouw en media (tekstschrijvers). Veel zzp' ers bouwen geen pensioen op of zijn niet verzekerd voor arbeidsongeschiktheid.

Wat vind jij? Moeten de sociale verzekeringen ook gelden voor zzp'ers?

2 reacties

Moeten vindt ik te ver gaan, immers iemand kiest voor een zelfstandig bestaan. Het regelen van je pensioen hoort daar ook bij. Wel heb ik begrepen dat het verzekeren voor bv arbeidsongeschiktheid en het opbouwen van je pensioen, soms behoorlijk duur kan uitvallen als ZZP´er. De mogelijkheid moet er wel zijn voor deze groep maar wel tegen een normaal tarief. 
Reputatie 1
Badge +3
Ik ben dit naar als ZZP er gestart. Niet omdat ik niets anders kon vinden, maar omdat ik geen zin meer had in een 'baas' van wie ik van alles moest. Als ik nu hoor dat ik mij moet verzekeren tegen hele hoge kosten, dan word ik baldadig. Ik wil dat graag zelf bepalen.... Het is natuurlijk verstandig om op van alles voorbereid te zijn, maar heet zzp schap is voor velen een keuze, we bepalen zelf wel of we verzekerd willen zijn.....

Reageer