Wat gaan vergelijkingssites doen met opkomende huismerk-polissen?

  • 25 september 2013
  • 8 reacties
  • 1246 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Huismerk-polissen......

en wat gaan de vergelijkingssites doen met de opkomende huismerk-polissen........
ook allemaal meenemen in de vergelijker?





Deze week is Voogd & Voogd begonnen aan een reeks Businessdagen die in het teken staan van de nieuwe ZorgVoordeelPolis en de vergelijkingsmodule voor zorgproducten. Het huismerkproduct is in samenwerking met Aevitae ontwikkeld en heeft de kenmerken van een collectiviteit, inclusief de maximale collectiviteitkorting van 10%.

Tijdens de productpreview werd duidelijk dat de ZorgVoordeelPolis basisverzekering beschikbaar is in een natura- of restitutie variant. Daarnaast kan een keuze gemaakt worden uit vijf aanvullende zorgverzekeringen (Budget, BudgedPlus, Comfort, Royal en Compleet) en drie aanvullende tandartsverzekeringen (BudgetTant, ComfortTand, CompleetTand). De productkeuze binnen het huismerkpakket wordt gemaakt door de vergelijkingsmodule (ZoVerzorgd van Aevitae, die ook als webmodule verkrijgbaar is). Deze leidt de adviseur vanuit de ingevoerde klantwensen naar het ‘best passende' product. De vergelijkingsmodule neemt naast de nieuwe ZorgVoordeelPolis ook de producten van andere maatschappijpen mee, inclusief maatwerkproducten. Als de klant akkoord gaat met het gegenereerde advies, dan wordt zijn oude polis automatisch opgezegd. Adviseurs moeten van tevoren wel aangeven of ze een module met of zonder provisieberekening willen hebben. Voogd & Voogd verwacht half oktober de exacte dekking per productsoort en de premies bekend te kunnen maken. De verzekeraars ASR, VGZ en Avéro Achmea treden op als risicodragers van het huismerkproduct.

Tijdens de Businessdagen wordt een demoversie van de nieuwe Vergelijkingstool voor Zorg gepresenteerd. De eerste indruk was is in elk geval goed, zo viel op te maken aan de reacties tijdens de eerste bijeenkomst in Houten. Ook de beschikbare marketingondersteuning waar adviseurs gebruik van kunnen maken werd goed ontvangen.

8 reacties

@Hansje, ik heb je reactie verplaatst naar een nieuw topic in het forum ‘Verzekering Algemeen’, dit om de vindbaarheid te vergroten voor andere gebruikers en om de andere discussie ontopic te houden. Uiteraard wel een leuke vraag!

Wat gaan vergelijkingssites volgens jullie doen met de opkomst van steeds meer ‘huismerk-polissen’ zoals Hansje dit noemt? Wat denken jullie dat dit voor impact heeft op de verzekeringsmarkt?
Ongekende kans niet laten lopen........

Mag ik nog, voordat de discussie over de huismerkpolissen losbarst, hieraan toevoegen, dat de Consumentenbond inmiddels heeft aangegeven, dat de 2014-zorgverzekeringen wel € 300,- goedkoper kunnen. In plaats van een landelijke petitie op te starten, zou de Consumentenbond dus óók een eigen Consumentenbond-huismerk-zorgpolis in de markt kunnen zetten en de geuitte wens meteen zèlf kunnen omzetten, ook mèt winst!

Geld verdienen is inmiddels ook de Consumentenbond niet meer vreemd, want zij bedrijven een eigen vergelijkingssite en verdienen bij voorbeeld aan iedere via deze site afgesloten auto-verzekering rond de € 100,-  aan vergoeding. Helaas blijven de lidmaatschapskosten, zij het moderaat, desondanks verder stijgen........

Huismerkpolissen worden ook aangeboden door groepen verzekeringsaanbieders/makelaars, die naast collectiviteitsvoordelen, omzet-korting die doorgegeven wordt, ook vanuit de praktijk kwaliteitsoptimeringen exclusief aanbieden. Vaak insiders, die standaardpolissen té uitgekleedt vinden en de instelling quality-first hebben i.p.v. goedkoop, goedkoper, aller en allleraller goedkoopst.......alhoewel voor vele klanten dit nog steeds het (aangepraatte) primaire thema blijft. Helaas hebben de vergelijkingssites zich aan "dit-voor-een-dubbeltje-op-de-eerste-rij-willen-zitten"- verlangen aangepast. Huismerken zoeken eerder naar alternatieven tussen helemaal uitgekleedt en de over-the-top-aanbiedingen tegen een redelijke prijs, gestroomlijnd, om zo tegen zo min mogelijk claimgerelateerde klachten en geschillen tussen verzekeringsnemer en verzekeraar aan te hoeven lopen.
Voorbeeld van huismerkverzekeren (en bankieren) bij de supermarkt..........


http://www.marketingfacts.nl/berichten/20090401_bank-_en_verzekeringsdiensten_als_huismerk_bij_supermarkten


(De vergelijkingssites hebben nog niet gereageerd op de vraag of zij ook huismerkverzekeringen zullen aanbieden/vergelijken. Deze herfst gaat Google in Duitsland een vergelijkingssite starten en autoverzekeringen aanbieden, zoals bereids in UK).
Lancyr, een voorbeeld van doorontwikkelen van bestaande verzekeringen........


Onafhankelijk & objectief

Lancyr is onafhankelijk en objectief. Wij zijn geen onderdeel van een verzekeringsmaatschappij of bank. Wij vergelijken objectief d.m.v. geavanceerde software verzekeringsproducten. Producten met een hoge prijs/kwaliteit beoordeling in de consumentenbond, moneyview en rolls nemen wij op in onze volmacht.

Ons zusterbedrijf Het Nederlands Volmachtbedrijf gevestigd in Tilburg, heeft van 12 grote Nederlandse verzekeraars volmachten om direct verzekeringen op te maken en schades te behandelen. Hierdoor kunnen wij sneller handelen ingeval van schade en beter onderhandelen voor een lagere premie voor u.

Als wij vinden dat producten nog beter kunnen, maken wij zelf hier een huismerk van. Dit heet het Lancyr Huismerk.

Er worden veel budget premie/producten aangeboden met naar onze mening slechte voorwaarden en hogere afschrijvingspercentages. Deze premie zijn veelal goedkoop, maar op het moment van de waarheid als u een schade heeft komt u bedrogen uit. Producten die Lancyr verzekeringen aanbied hebben minimaal een 7 in de consumentenbond-waardering, zodat u weet dat u goed verzekerd bent ingeval van schade.


Over ons | Lancyr



Wie van de community-leden heeft  ervaring met HUISMERK-verzekeringen? Het is de bedoeling dat we van elkaar kunnen leren en ontwikkelingen blijven volgen.
Twee reacties van vergelijkingssites zijn nog voor het weekend binnengekomen. Er wordt gereageerd op de gestelde vragen over Huismerk-polissen en het eventuele aanbieden van eigen-(zorg-)polissen

Vooraf: uit de antwoorden blijkt, dat zowel Independer als ook de Verzekeringssite niet de ambitie hebben eigen (zorg-)verzekeringen/huismerk te gaan verkopen.

Verzekeringssite wil onafhankelijk en objectief kunnen blijven vergelijken. Verzekeraars zien Verzekeringssite als een tussenpersoon en de afgesloten verzekering blijft in handen van de verzekeraar. "Eigen Huismerken" aan te bieden en te vergelijken zou obscuur zijn.

Independer (77% van Achmea) heeft er geen moeite mee om alle Achmea-dochter-polissen te laten zien en garanderen een objectieve behandeling bij de vergelijkingen. Zij bieden ook álle aangeleverde (zorg-)verzekeringen aan. "Wanneer een Huismerk echter een kopie is van een al bestaande verzekering, heeft het voor de vergelijkende klant niet veel meerwaarde en kan Independer ervoor kiezen het Huismerk niet te tonen".

Via de direct verzekeraar de Nederlanden van Nu (Generali) kan ik hieraan toevoegen, dat niet iedere verzekering van een bepaalde verzekeraar precies dezelfde polis moet zijn. Er bestaan bij voorbeeld variaties in de rechtsbijstandsverzekering(en) van ARAG. Zegt een verzekeraar op de website, dat ze doorverzekeren via ARAG, kan dit doorgaans een ander product zijn dan de orginele ARAG-polis.

Wat Google in Duitsland precies gaat opstarten met hun  autoverzekerings-vergelijkingsite zullen we binnenkort ervaren. Tot nu toe is wel duidelijk geworden, dat er heftig is verhandeld tussen Allianz en Google, om de aanbreng-vergoeding voor een nieuwe klant te reduceren van € 90,- naar € 65,-. Dàt zou op Google als tussenpersoon en niet op Google als aanbieder wijzen.

Tenslotte nog de vraag: wie heeft er ervaring met Huisverzekeringen?
Een vraag of Independer toekomstig óók huismerken zal laten zien en meevergelijkt.......


@Sharon Gerritsen. Bedankt voor de reactie. Er zijn ook Huismerken die eigen ontwikkelingen aanbieden, zoals bij Lancyr op de website staat. Worden zulke "aangepaste" verzekeringen dan wèl vergeleken?

door Gast op 27 Sep 2013, 10:50


Ja, als wij deze (unieke) producten aangeleverd krijgen van de betreffende verzekeraar zullen we deze zeker tonen in de vergelijking.

door Sharon Gerritsen op 17 Okt 2013, 14:50
Nieuwe ontwikkelingen..........
dus innovaties,

zouden eigenlijk op Onderling voorgesteld en bespreekbaar gemaakt moeten kunnen worden......

Zoals de lezer ziet, steken ook andere partijen hier energie in.

Het blijkt echter niet gewaardeerd te worden en dus,  kan ook deze Topic gesloten worden!
Reputatie 3
Hansje,

Zoals je zelf al aangeeft komt de discussie op dit topic niet op gang.
Daarom sluit ik dit topic.

Reageer