verzekerings idee

Dag Onderlinge vrienden,

Hier een initiatief uit Duitsland.. Aan jullie/ons, zou het ook iets zijn voor Nederland/FBTO?

www.friendsurance.de

11 reacties

Bedankt voor je tip! Als ik het goed begrijp gaat het hier om een verzekering die je samen met famlie en vrienden afsluit? Zou je er misschien wat meer over kunnen vertellen. Mijn Duits is niet al te best 😉
Dag Onderlinge vrienden,

Hier een initiatief uit Duitsland.. Aan jullie/ons, zou het ook iets zijn voor Nederland/FBTO?

www.friendsurance.de

Even een reactie op persoonlijke titel.

Heb de site ff bekeken. Leuk concept wat volgens mij inspringt op de oorsprong van verzekeren. Kleine schades worden niet geclaimd maar door de "(cyber)familie" gedragen. Pas als de schade substantieel wordt, springt de aangesloten verzekeraar bij. Voor al die niet geclaimde kleine schades hoeven geen "administratieve" kosten te worden gemaakt en die kleine schades werken ook niet door in de schadelast. Nog een bijkomend voordeel is, dat fraude enorm beperkt wordt, omdat er binnen de deelnemende "cyberfamilie" natuurlijk ook zoiets is als sociale controle... Door deze besparingen kan een substantieel premievoordeel worden behaald

Wat mij betreft een concept met/voor de toekomst (in welke vorm dan ook maar) Zijn de Sims eigenlijk ook verzekerd?
Reputatie 1
Badge +1
Een interessant initiatief! Ik denk echter dat het te complex is voor de gemiddelde verzekerde. En daarnaast, heb ik zin om vrienden op te gaan trommelen om zich te verbinden aan mijn verzekering?
Reputatie 3
Ik ben benieuwd hoe de ervaringen in Duitsland zijn? Zijn er veel polissen op deze manier afgesloten? Zijn er al voorbeelden van claims geweest die familie/vrienden/kennissen zelf hebben gedragen?

Vraag me af of mijn vrienden bereid zijn zich te binden aan mijn verzekeringen en kleine schades daarmee zelf te dragen. Dat denk ik niet, maar misschien als een polis dusdanig goed op de markt gezet wordt wel. Natuurlijk is dit wel iets nieuws en alles wat nieuw is moeten we aan wennen en eventueel uitproberen.

@marinus Ik denk niet dat de Sims verzekerd zijn. Wanneer daar iets gebeurt mbt schade begin je gewoon weer opnieuw

.
Een oude Topic van 23.05.2011 blijven volgen.......

Er is intussen al één en ander over Friendsurance bericht op Onderling, waarbij Fokelien ooit bereid was om haar duits (verzekeringsvocabular) weer eens flink op te halen. Het trefwoord "Friendsurance" levert echter geen uitgebreid resultaat op, dus blijven de toen gedane posts...??.... onvindbaar.

Inmiddels echter is Friendsurance een geaccepteerde verzekeringsvorm met een van oorsprong duidelijke Berlijner experimenteer-inslag. Een alternatieve verzekeringsvorm, georganiseerd op makelaarsbasis, dus met echte/bestaande verzekeraars. De fase van implementeren via de sociale media is nu actueel. Winst hoeft tijdens de invoering (nog) niet gemaakt te worden. De sterkte van het initiatief ligt in de noodzakelijke aanpassingsflexibiliteit, een eigenschap die het mogelijk maakt signalen vanuit de markt meteen om te kunnen zetten.

Met nu bijna twee jaar ervaring is het oorspronkelijke concept wel enigszins aangepast. De potjes waaruit "vrienden" een schade betaalden werden inmiddels vervangen door een extra Rückversicherung/herverzekering om "gekibbel" onder elkaar te vermijden. Nog steeds geldt echter het principe, hoe meer vrienden, des te groter de uitgekeerde bonus en minder claims verhogen nog steeds de terugbetalingen.

Enkele opgedane ervaringen:

- 60% van de verzekerden in man, de gemiddelde leeftijd 36 jaar en woont in Berlijn
- gemiddeld brengt de verzekerde 7,5 vrienden mee
- er wordt 40% minder geclaimd in vergelijking met gelijkwaardige verzekeringen
- de premie-retouren liggen bij 30% (tot 50%)
- over het aantal customers heb ik nog niets gevonden....

http://www.friendsurance.com/

https://www.friendsurance.de/faq/versicherungsarten

https://www.friendsurance.de/

https://www.ekomi.de/bewertungen-alecto-gmbh.html
Een fris interview (juni 2013) met een Geschäftsführer van Friendsurance
geeft een kijkje in de ontwikkelingen tot nu toe. In een ander interview lees ik, dat er inmiddels wel al enkele duizenden klanten zijn.......dus vanaf 2000? Opvallend is het zeer hoge onafhankelijke waarderingscijfer van de klanten (zie laatste link in de vorige post).

Versicherungen & soziale Netzwerke: Interview mit Tim Kunde von Friendsurance
Een tweede bericht over Friendsurance, gezien door de ogen van de marketeer......

Verändert friendsurance die Versicherungsbranche? | Strategie | Marktding
Naast vertrouwen in de branche, heeft Friendsurance ook nog de Innovatiepreis-Assekuranz gewonnen.
Een nieuwe face-book-verzekerings-generatie is opgestaan!

BÖRSE am Sonntag - Friendsurance – facebook im Versicherungssektor
Reputatie 1
Hi Hansje,

Hoewel de links absoluut on-topic zijn, lokken deze geen discussie uit. Graag dus geen losse links meer posten. Frans heeft je een tijdje geleden al de tip gegeven om links te verzamelen, een mening formuleren op basis van deze links, dan in een keer te posten.

Als je nou later een leuke en relevante link tegenkomt (zoals nu), pas dan de originele post aan met je nieuwe link.

Trouwens, als je een topic een tijdje laat liggen wordt er wel op gereageerd, zo bleek al eerder vandaag!
@Jelle. Ik zal de Topic een tijdje laten liggen............
Je hebt gelijk. ik reageerde uiteindelijk ook nog na twee wachten op Fokelien's post...........van 24-05-2011

.
@Jelle. Het Friendsurance-thema geef ik nog één keer en daarmee voor de laatste keer aan. Het staat nu dus vast, dat ze naar Nederland komen met het unieke concept. Omdat er tot nu toe verder geen interesse op deze Topic was......heb ik mijn begeleidende rol vervult en stop ermee. Ik wilde informeren.........én met jullie hierover discussiëren. Over deze toekomstige nieuwe concurrent! Máár, dat is dus nu geen toekomst meer, maar realiteit geworden! I'm off!

Verzekeren gaat peer-to-peer - Emerce

Reageer