Vraag

Verzekering bij je energieleverancier?

• 9 januari 2014
  • 1 reactie
  • 477 Bekeken

Energiebedrijven hebben het lastig. Ze willen zich ook gaan richten op verzekeren meldt amweb.nl.

Sluit jij een verzekering bij je energieleverancier?

1 reactie

Mijn mening is, schoenmaker, blijf bij je leest. Ik realiseer me dat ik daarmee een exact tegenovergesteld standpunt in neem als mijn standpunt bij de HEMA die ziektekostenpolissen ging verkopen, maar dat vond ik een goede zaak omdat Hema in een kunstmatig hoog gehouden ziektekostenmarkt sprong waarin de smoezen en kulverhalen niet van de lucht waren om die ziektekostenpremies kunstmatig hoog te houden. Daar ging het bovendien maar om één verzekeringssoort. 

Hier gaat het om meerdere verzekeringssoorten met ieder hun eigen vaktechnische bijzonderheden. De enige reden om dat te doen is omdat men meent al over een verkoopapparaat te beschikken en men daarom meent zo te kunnen inspringen. Men zal er echter achter komen dat adviseren over verzekeringen iets moeilijker is dan gedacht.  Ik zou bijna zeggen: 'Foei, Sjef Peeraer.'  

Met andere woorden, nee, dat ga ik niet doen. Als ik een polis wil sluiten dan doe ik dat óf via een Direct Writer óf via het professionele intermediair en niet via iets wat er tussen in hangt. Het zijn tenslotte geen rolletjes drop maar polisen die je adviseert en áls je dat wilt doen dan zul je eerst de nodige vakkennis in huis moeten halen. Iemand die niet meteen antwoord kan geven op de vraag wat het verschil is tussen bijvoorbeeld een AVP, een AVB en een BA-polis moet dit soort werk niet doen.  

Reageer