Verzekeren via je mobiel?

• 21 februari 2013
  • 6 reacties
  • 839 Bekeken

Reputatie 1
Volgens een artikel op Findinet wordt de verzekeringsmarkt steeds mobieler. Nu meer mensen een smartphone of tablet hebben is het beheren van een verzekering steeds makkelijker. Meer verzekeraars maken hun verzekerden het daarom makkelijker door apps aan te bieden. FBTO speelt hierop in door een declaratie-app gratis aan te bieden voor iPhone en Android.

Sluit jij een verzekering via je mobiele apparaat?

6 reacties

Niet veel respons hier Jelle.

Ik vind zojuist een solo-handy-verzekering. Misschien een idee om hier te vertellen hoe jij je smartphone zou verzekeren? resp. wat FBTO aanbiedt? om beweging in het thema te krijgen.

https://www.friendsurance.de/handyversicherung/?_ecrm=newsletter&campaign=NL_Handy_Feb13&utm_source=Newsletter_Feb_2013_List&utm_campaign=7ab3afa843-NL_AB_Handyversicherung_Feb13&utm_medium=email
Reputatie 1
Dank je wel voor je reactie en wending Hansje!

Om kort te gaan heeft FBTO geen smartphone-verzekering. Maar daarmee rijst de vraag, zou je een dergelijk apparaat moeten verzekeren? En wat wordt op deze markt aangeboden?
Het internet zoemt van de verzekeringsvragen rondom deze communicatie-apparaten.

Ze vallen van tafels, worden door huisdieren en kleinkinderen vernield, zijn gestolen, in de wc-pot gevallen of in de regen buiten blijven liggen, smeulen in bakovens, worden met 30- of 60 graden meegewassen, krijgen deuken, er rijden voertuigen overheen en krijgen vooral veel, heel veel beschadigingen aan het beeldscherm, waaraan anderen schuld hebben.

Wanneer klanten met een zorgverzekering proberen te claimen zou het mij tenminste opvallen, dat er iets niet klopt. Ik wil niet eens weten wat er allemaal voor ware en geconstrueerde claims binnenkomen, maar niets geprobeerd is altijd verloren.

Het is inmiddels duurder om al deze claims serieus te rechercheren dan gewoon af te haken en uit te keren, waardoor het systeem zichzelf in stand houdt.

De branche moest hier maar eens duidelijk een teken zetten. Maar samenwerken is niet de sterkste kant en niemand durft de eerste te zijn, dus worden de premies verhoogd........en dus vallen er morgen weer heel wat van tafels, worden meegewassen, gestolen of door de huishond opgevreten.

Vraag: Wie heeft er eigelijk een solo-verzekering?
Zulke vragen kom je tegen op het internet......

De peuter van een vriendin struikelde en viel in het water. Zonder te twijfelen ben ik er achteraan gesprongen. In mijn jaszak zaten mijn fototoestel en I-phone. Beide doen het niet meer. Kan mijn vriendin haar verzekering hiervoor benaderen en keert die dan ook uit, of wordt mijn verzekering hiervoor aangesproken en kan die ook nog iets zeggen in de trant van: "je hebt zelf gekozen om te springen, dus pech?"

Blijft mijn vraag: Wie heeft er eigelijk een solo-verzekering?
De één-klick-verzekering..........
via facebook

https://kroodle.nl/over-ons/
Reputatie 1
Ik was inderdaad al een artikel op Telegraaf tegengekomen! Ik vond het zo interessant dat ik een nieuw topic heb aangemaakt.

Reageer