Verzekeraars worden positiever ervaren

• 12 maart 2014
  • 4 reacties
  • 768 Bekeken

Reputatie 1
Volgens dit artikel worden verzekeraars die het klantbelang voorop hebben steeds positiever ervaren. Het op orde hebben van een digitaal kanaal helpt hier ook bij. Opvallend is wel dat direct contact met een persoon ook weer positief wordt ervaren.

Sluit jij liever digitaal of met iemand persoonlijk je verzekering?

4 reacties

FBTO heeft of had als visie: "gaat u liever iets leuks doen, wij zorgen dan wel voor uw verzekeringen"!

Na mijn topic "het is nog steeds een rommelig zooitje in de verzekeringsbranche",  deze keer een positief stipje aan de horizon:

>DE VERZEKERINGSBEHEERDER<

-Nu de callcenters het steeds moeilijker krijgen verzekeringsvragen gekwalificeerd te kunnen beantwoorden,

-De verzekeringsadviseurs geen provisie meer mogen "vangen" en de hollandse cultuur van "niets-betalen-voor-advies" in onze genen is ingebakken,

-Vergelijkingssites als paddenstoelen uit de grond schieten, terwijl Google en Amazon staan te trappelen om een vergunning voor de autoverzekeringsmarkt te bemachtigen,

-Inmiddels de ideeën van Friendsure.de in nederland geactiveerd zijn en vooraan bij zakelijke klanten en ZZP-er's zonder toedoen van verzekeraars met succes in gebruik genomen zijn (eerder behandeld op Onderling),

-en tenslotte, de eerste verzekeringsexamenlichting met 80% is gezakt en niet voldoet aan de gestelde regels (om klantvertrouwen te herwinnen),

wordt het tijd voor een nieuwe verzekerings-klanten-generatie, die 1-zeker, 2-tegen de laagste prijs,3-individeel en 4-zonder gedoe verzekerd wil worden en dan 5-bij één enkele hem/haar vertrouwde partner verzekerd wil worden én 6-blijven, levenslang om het zo maar uit te drukken.
Leuker kunnen we het niet maken, maar wel veel gemakkelijker!! Dán ben ik blij met mijn verzekeringen.....pas dán!

Een positieve stip aan de horozon is de Verzekeringsbeheerder, afgekeken van de vermogensbeheerder! Na een éénmalige intake, gevolgd door een beheercontract, neemt de beheerder de volle verantwoordelijkheid daarvoor, dát u goed en goedkoopst verzekerd bent en ook blijft. De jaarlijkse verzekerings-APK garandeert het beste en aangepaste resultaat. Door àlle verzekeringen in één hand te beheren, zullen de beheerkosten best gaan meevallen of bij genoeg substantie zelfs kostenloos kunnen zijn. Claims worden aangenomen en tegen betaling verwerkt zoals de klant het ook verwacht. No-cure-no-pay! Niet goed becommentarieerde afwijzingen kunnen tot klantverlies leiden, dus dé optimale interessenvertegenwoordiger..........die zelfstandig experten kan inschakelen om het optimale resultaat te behalen.

Mijn antwoord op[ de door Jelle gestelde vraag, zij het pas over twee tot drie jaren, is:
één contact per jaar en ikzelf kan bepalen, schriftelijk of mondeling..........ik kies voor beide zich aanvullende mogelijkheden!!
en ga daarna meteen weer iets leukers doen.....zoals FBTO het al eens eerder heeft beloofd.

*Realistisch perspektief, vrij uit eerste Independerhand  (directieniveau)  overgenomen:.

http://weblog.independer.nl/in-de-media/bnr-nieuwsradio-de-positionering-van-independer-radiofragment/

Visie van FBTO van de website overgenomen:

https://www.fbto.nl/over-ons/paginas/visie.aspx
In een onderzoek van avanada.com vind ik "verbeterpunten voor verzekeraars" en citeer:

26,7 % wil eerlijk en open communiceren

24,0 % wil in één keer een duidelijk antwoord op de gestelde vraag

20,3 % wil producten die aangepast zijn aan de behoefte

Klanten zullen steeds
meer proactieve, op maat gemaakte
adviezen verwachten. De technologie
die dit ondersteunt is ruimschoots
voor handen, denk hierbij aan CRM-
systemen, ondersteunt met marketing
management, voorspellende (sociale)
analyse tools, mobiele oplossingen
en chat- en video communicatie.
Deze technologieën dienen op de
juiste wijze te worden ingezet en
geïntegreerd binnen de banken en
verzekeraars om een rijke ervaring te
bieden aan consumenten.

........en het lijkt mij, dat het bij deze wensen helemaal niets uitmaakt hoe er gecommuniceerd wordt........
als er maar rekening met de klantbehoeftes wordt gehouden!.....en daarbij denk ik, dat de visie van Independer een flinke stap in de juiste richting gaat worden (zie post hierboven).

http://www.avanade.com/nl-nl/about/avanade-news/press-releases/Documents/140312_Avanade_Future_of_FS_Brochure.pdf
Deze link hoort thuis in de topic dat de verzekeraars er nog steeds een rommeltje van maken, maar mij is door Onderling een éénzijdige  restrictie opgelegd om niet meer dan drie items te mogen plaatsen, daarom doe ik het hier, waar mijn pensum nog niet vol is..........met het gevolg, dat ik mezelf uit dit thema schiet!!

Het gaat om het oneerlijke spel tussen verzekeraars die direct verkopen en de hardwerkende zelfstandoge verzekeringsadviseurs die inkomensdood gemaakt gaan worden. althans dat beweren de adviseurs herhaaldelijk.......

VVP
Badge

A very interesting and interesting topic, I am really impressed with your article. mapquest driving directions

Reageer