Vraag

uitbetaling annuleringsverzekering

• 12 september 2011
  • 3 reacties
  • 1150 Bekeken

Iedereen die een reis boekt wordt tegenwoordig geadviseerd om een annuleringsverzekering af te sluiten. Wanneer je echter je reis annuleert vanwege ziekte, heb je een verklaring van je huisarts nodig. Nu blijkt de laatste tijd dat artsen geen verklaring meer af geven omdat ze (denk ik) vinden dat ze gebruikt worden door mensen die liever hun reis annuleren. Zelfs in het geval van zeer ernstig zieke mensen zijn ze niet bereid dat op papier te zetten. Merkwaardig. Hoe kun je dan nog wel de reissom terug ontvangen als je ziek wordt?

3 reacties

Hallo Jeanne,

Dat lijkt me een broodje aap-verhaal. Als een arts iemand onraadt te gaan reizen, hoort hij dat gewoon op papier te zetten.
En in mijn ervaring gebeurt dat ook gewoon.

Stel je voor dat jouw verhaal waar is. Een arts heeft een patiënt in behandeling. De patiënt wil op vakantie, maar de arts vindt dat niet verstandig. Maar de afspraak onder artsen is dat dat niet op papier wordt gezet... de patiënt reist af naar zijn vakantiebestemming en de klachten verergeren. In het land is geen goede medische zorg voorhanden waardoor de patiënt uiteindelijk komt te overlijden... Dat zou hele grote gevolgen hebben voor de arts.
@Jeanne,

In verband met de wet op privacy geven artsen geen verklaring af.

Huisartsen geven vaak een naam en telefoonnummer van de behandelend arts, zodat wij als verzekeraar een medisch adviseur in kunnen schakelen.
Dit is voor FBTO voldoende.
Hey I have an article for you just from here learn to open internet explorer windows 10 operating system easily without wasting your time and money.

Reageer