POP-UP winkels van FBTO voor jonge lui.....en ouderen!

• 7 mei 2014
  • 0 reacties
  • 917 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hoe breng je de ideeën over verzekeren anders en leuker naar de jonge lui over?

Momenteel zet FBTO sterk op de jonge (potentiële) klanten. Bemerkbaar in het optreden en het zwaarwichtige gebruik van digitale instrumenten. Het zij zo!
Mijn idee is om de vooral jongere mensen anders en toch sympatisch en effectief te benaderen: Ga naar ze toe! Verzekeraars ontbreken momenteel fysiek totaal in het echte leven. Kijk eens af hoe de telecombedrijven het hebben aangepakt.........winkels op de plekken waar hun klanten vertoeven of voorbij komen.

Nog nooit was het huren van (lege) winkelpanden goedkoper dan momenteel. Gemeentes en winkelverenigingen doen er zelfs geld bij om de lege panden te kunnen benutten, maakt niet uit hoe, als ze maar gebruikt worden om de negatieve uitstraling weg te poetsen.

FBTO, zou ik zeggen, huur eens spontaan een paar POP-UP-winkels en ga daadwerkelijk in gesprek met de klant. Draag je boodschap fysiek zichtbaar uit! Praat met de verzekerden en de nog-niet verzekerden.
Ik zou ook als oudere klant graag eens binnenlopen en samen met een medewerk(st)er onder het ontspannen genot van iets drinkbaars over verzekeringszaken willen kleunen of een concrete vraag beantwoord krijgen over mijn inboedelverzekering.

Een KlantenContactCentrum in de binnenstad.....

Begin bij voorbeeld met een prijsvraag over hoe zo'n winkel er zou moeten uitzien, bericht er vaak over en de makelaars nemen zelf contact op met gunstige lokatievoorstellen. M.a.w. maak er eenpositief uitstralend  feestje van en neem de klanten actief mee in het hele verhaal.
Een telefoontje naar een gemeente en FBTO weet binnen een half uur waar een POP-UP-winkel tegen welke kosten direct beschikbaar is. Denk daarbij ook aan de eindejaarsacties voor de zorgverzekeringsrace......winkel voor echte mensen en spotjes die naar het feestje uitnodigen......"weer succesvol een nieuwe FBTO-winkel geopend!!"

https://youngstartup.nl/blog/post/hoe-begin-je-een-pop-up-store/

VRAAG aan FBTO: Welke boodschap zouden jullie primair willen uitdragen?
VRAAG aan de community: Is dit een optie waar even je naar binnen zou stappen?

0 reacties

Geen reactie

Reageer