Politie extra alert tijdens de donkere dagen

Reputatie 1
In de maanden oktober tot maart is het eerder op de dag donker en dan zijn er meer inbraken, overvallen en straatroven. Daarom gaat de politie plaatselijk meer surveilleren, preventieve acties houden, notoire inbrekers, overvallers en straatrovers extra in de gaten te houden. De politie geeft aandacht aan de ernstige delicten, maar zegt dat zij burgers ook nodig hebben. 'Inwoners kennen hun buurt het beste. Ze weten wie hun buren zijn en in welke auto's ze rijden.'zegt Frans Heeres, politiechef en portefeuillehouder High Impact Crimes. De kans dat woninginbrekers gepakt kunnen worden, neemt toe als inwoners verdachte situaties meteen melden bij 112.

Welke maatregelen neem jij tijdens de herfst- en wintermaanden? Heb je bijvoorbeeld samen met je buren of je wijk afspraken gemaakt over de veiligheid? Of heb een ander voorbeeld?

1 reactie

Helemaal geen afspraken gemaakt. Wel kijk ik wat vaker uit het raam en check ik ff hoe alles erbij staat.

Persoonlijk heb ik de politie nog nooit hier door de straat zien rijden. Moet ook zeggen dat ik het bovenstaande bericht niet heel serieus neem.  Zal niet de eerste keer zijn dat er een 'verdachte' situatie gemeld wordt en dat de politie 2 uur later een keer komt kijken.

Gelukkig heb ik 2 honden, dus mochten ze hier aan de deur rommelen dan wordt ik wel wakker van het geblaf. 

Reageer