Plannen voor het voorkomen van gebroken kindervoetjes door fietsspaken

• 24 juli 2014
  • 3 reacties
  • 577 Bekeken

Er komt een nieuwe aanpak voor het voorkomen van kindervoeten tussen spaken. Fabrikanten, ziekenhuizen, Veilig Verkeer Nederland en het Verbond van Verzekeraars hebben hiervoor plannen gemaakt. Het Erasmus UMC gaat onderzoek doen naar hoe kindervoeten tussen de spaken komen. De resultaten uit hun onderzoek zullen leiden tot aanpassingen van spaakbeschermers. Ook zullen de resultaten gebruikt worden voor een campagne om mensen voor te lichten over de gevaren.

Vind jij het goed dat verzekeraars meedenken over het voorkomen van kindervoeten tussen de spaken? Of vind je dat de verantwoordelijkheid van iemand anders?

3 reacties

goed idee, des te meer mensen erover denken des te meer goede ideeën er komen.
Hallo Eddiefun,

Welkom om onderling.nl en bedankt voor je reactie!

Je geeft aan dat als er meer mensen over nadenken, er meer goede ideeën komen. Heb jij ook een idee hoe mensen kindervoetjes tussen de spaken kunnen voorkomen?
Ik vind dat iedereen in welke hoedanigheid dan ook mag nadenken over zulke belangrijke materie mits ze althans menen een zinvolle bijdrage te kunnen leveren. Een brandverzekeraar mag ook meedenken over inbraakbeveiliging, niet alleen omdat zij daar natuurlijk een belang in hebben maar ook omdat ze daar expertise voor in huis hebben.

En nee Francien, ik zou zelf geen oplossing weten hoe dat te voorkomen omdat ik de daar voor benodigde expertise niet voor in huis heb.

Ik snap sowieso het probleem niet zo erg. Op een fiets kun je zogenaamde jasbeschermers aanbrengen die volgens mij het probleem al kunnen voorkomen. Wat daar verder nog aan onderzocht moet worden begrijp ik dan ook niet. De kreet 'spaakbeschermers' is voor mij ook nieuw. Ik heb enige ervaring met fietsen en het sleutelen daar aan maar ik heb die kreet nog nooit gehoord.

Reageer