PLAATS HIER ALLEEN POSITIEF NIEUWS voor ander nieuws zijn er al topics genoeg!!

• Anonymous
  • 0 reacties
Als één van mijn laatste handelingen op Onderling.nl
wil ik toch nog een persoonlijk signaal achterlaten....

zeggen we als een soort.......ambassadeur.......

een Topic voor alléén en úitsluitend góed nieuws!

24 reacties

We schreven tóen nog het vrolijke jaar 2006.......
(alhoewel eerste berichten al uit 1995 stamden)

-Tros-Radar berichtte over de "woekerpolissen"
-AFM gaat een onderzoek instellen.......
-De overheid kijkt weg en sluit tevens beide ogen
-500.000 klanten weten 2013 nog steeds van niks
-KIFID komt met gegevens en klaagt eindelijk aan.....

.......dat is toch héél goed nieuws voor ons (muppets*)!

Wel schrijven intussen het jaar 2013........
(See you again in.........2020!!)

* De definitie voor muppets is: de kategorie klanten, die je alles kunt aandraaien....
(Goldman-Sachs-medewerkers gebruikten deze term)
Wéér goed nieuws.........de zorgpremies 2014 gaan gegarandeerd fors omlaag!!
als je kunt rekenen én de minister mag geloven

Schippers kondigde verder aan dat zij "honderd procent" van de gefraudeerde gelden wil terugvorderen. Daarvoor heeft zij wel eerst een overzicht van de omvang van de fraude nodig. Daar doet de Nederlandse Zorgautoriteit onderzoek naar. Het is verder van belang om zwakke plekken in het systeem op te sporen. Daar moet voortdurend aan worden gewerkt, aldus de minister.
NRC

.....en.....er komen nóg meer "meevallertjes" aan.....zegt D66

D66 vermoedt dat de berichten over sjoemelende zorginstellingen, frauderende ziekenhuizen en malafide pgb-bemiddelingsbureaus het topje van de ijsberg betreffen.
Badge
Hans,

Je bedoelt de top van een gehele bergketen waarvan het topje van die ene berg nog maar een onderdeeltje is. Er ligt nog een heel bergmassief onder.

Ik heb het ook gezien, net in het nieuws dat Schippers dat zei maarre ........... geloof je het zelf?

Niet dat ik per se reclame wil maken maar onder mijn eigen topic noemde ik al een begin van maatregelen die genomen kunnen worden en als de Minister dat nou eens oppakt, kunnen er slagen gemaakt worden. Vorm hier nou eens een Task-force voor, pak mijn ideeën op, breidt ze uit, vorm ze om, schudt ze door elkaar maar doe er wat mee want dit is onacceptabel!!!

https://forum.onderling.nl/zorg-ongevallen-6/fraude-de-zorg-662/

En geen medelijden met de wittejassencriminelen in kwestie. Weg er mee. Die witte jassen mogen ze wat mij betreft houden want dat kan nog te pas komen in hun volgende beroep: huisschilder.

@Frans.........het positieve nieuws is hier dus........
er worden overal (huis)schilders gezocht

Vacatures schilders gezocht - Trovit Vacatures
Hoera!  Het crowdsourcen-idee wordt ook door andere verzekeraars overgenomen.........
meer meerwaarde voor meer verzekeringsnemers

Nadelig voor Onderling?

Zolang je de locomotief van een oorspronkelijk idee blijft, zullen anderen achter je in het spoor blijven.......

Nederlanden van Nu | Recente idee?n
Kuddegedrag bestaat wèl.........
en dat is ook prima voor de winsten in de financiële branche

en voor de mode-ontwerpers,
de electronische industrie,
tuinmeubel en barbequewinkels,
waardeloze huishoudapparatuuraanbiedingen,
vlieg-dromen-verkopers
enz. enz.

Maar.....is de consument nu daarvoor zélf verantwoordelijk? Begrijpen zij de ingezette marketingmechanismen überhaupt? Wie had de hypothekers door, de overheid, de banken en de verzekeraars? Hoe kon je nu nóg slimmer zijn dan die samengestelde machten?
De overheid gaat 15.000-18.000 medewerkers ontslaan......dus roep toekomstig niet te snel, "daarvoor is er de overheid," want een VVD-er gaat van de zelfredzaamheid van burgers uit.
Mijn zoek-het-zelf-maar-uit-theorie, zoals bij de internet-verzekeraars, zorgorganisaties, telecombedrijven, energiekartels, handige vergelijkingssites ..........zij bestaan niet, om het u allemaal gemakkelijker of zelfs leuker te maken, maar om gemakkelijker nog meer winst te kunnen maken!

Doe het gewoon zélf maar (fout), maar maak ons niet verantwoordelijk voor uw éénmaal gemaakte keuze en de gevolgen ervan! U heeft zélf de VVD gekozen en u krijgt u de PvdA er nu gratis bij.........tel uit uw winst/verlies! We houden toch zo van koopjes.....

En wat is er dan zo positief aan dit bericht?

"U bent helemaal vrij in uw eigen beslissingen!"

Elsevier.nl - Denk na, hebberige consument: gouden bergen bestaan niet
TIPS voor de dagrecreant ..........
samen eruitkomen

Over het uitnodigende caffee onder in het gebouw van de Nationale Nederlanden (in Rotterdam!) heb ik bereids bericht. Daar komt het idee op, om je woekerpolis onder de arm te nemen en gezellig bij NN en DE je problemen te gaan bespreken.

NN DE Cafe - Nationale-Nederlanden Douwe Egberts Café in Rotterdam

Maar......er zijn meer lokaties voor de dagrecreant en die tips vindt u hieronder terug. Zelfs als u nog niet weet, dat u tot de ongelukkigen behoort.........meelezen!

http://www.trosradar.nl/columns/archief/detail/article/hoog-tijd-voor-een-gezellig-ontwoekerdagje/
Orion-fraude-slachtoffer?........goed nieuws.......voor u
echte klantvriendelijkheid

Allsecur in actie na Radar-uitzending ? Archief ? Nieuws ? Trosradar.nl
Badge
Dat gebouw heet de Delftse Poort Hans  Gebouw Delftse Poort - Wikipedia 

Hier in Den Haag is het andere hoofdkantoor van Nationale Nederlanden, genaamd De Haagse Poort maar in de volksmond ook wel genoemd 'De badkuip'.
Haagse Poort - Wikipedia

Ook in de onmiddellijke nabijheid daarvan zijn er tentjes waar je aangenaam kunt vertoeven bijvoorbeeld in de Theresiastraat en de Adelheidstraat. 
@Frans.........goed nieuw dus wanneer je van het kastje naar de muur (van Rotterdam naar Den Haag) gestuurd wordt! Wanneer je lol aan deze positieve Topic hebt/krijgt gebruik hem om te laten zien hoe leuk verzekeren óók kan zijn.

Bedankt nog voor jouw beste wensen.......met een groet.......naar Den Haag!

Hans.
Badge
Verzekeren is hardstikke leuk. Tell me about it.  
https://www.friendsurance.de/app/in/netzwerk/finden

Met deze link kun je verzekeringsvrienden bekijken en tevens zien welke verzekeringen ze intussen hebben afgesloten. Een verzekerings-community puur, transparant en solidair en allemaal vrienden van elkaar! Pas je niet in deze community (dus claim je te vaak), wordt je gewoon weggestemd......omdat je te duur bent!

Verzekeren is dus hartstikke leuk, maar je moet er wel met z'n allen een gezellige party van maken! Resultaat, de verzekeringspremies met z'n allen gehalveerd.
Over het ontstaan van deze manier van verzekeren werd al eerder bericht, nú groeien ze door en zetten conservatieve verzekeraars in hun conservatieve hoek.

Leuk om te volgen deze nieuwe ontwikkeleingen en absoluut positief.
Hé.......daar schrijft iemand in een blog positief over.........de zorg
dat past in deze Topic

Kunnen er ook positieve ervaringen zijn met de zorg? | NPCF
Ik lees net......

dat er het afgelopen jaar 85.373 mensen getrouwd zijn.
Ik wil niet vervelend zijn, maar moet dat geen even getal zijn?
Badge
Ik lees net......

dat er het afgelopen jaar 85.373 mensen getrouwd zijn.
Ik wil niet vervelend zijn, maar moet dat geen even getal zijn?

Hans,

Dit is toch een onderwerp over positief nieuws? Wel, als je het je als man kunt veroorloven om twee vrouwen te onderhouden waarom zou je dan niet met ze trouwen? Je hebt dan wel een grote slaapkamer, een breed bed en drie kussens nodig. :rolleyes:
Betaalt de verzekeraar dit ook?
In de rij staan om je "een oor te laten aannaaien"

Wetenschappers maken bionisch oor met 3D-printer - Grenswetenschap.nl
Badge
Hé.......daar schrijft iemand in een blog positief over.........de zorg
dat past in deze Topic

Kunnen er ook positieve ervaringen zijn met de zorg? | NPCF

Inderdaad Hans, je legt het positief uit. Je kunt het ook anders vertalen, Apeldoorn zet hier een norm neer waar andere Gemeenten in Nederland een voorbeeld aan zouden kunnen en moeten nemen.
Speelde u ook altijd al graag met Lego?
een verhaal over lego-verzekeringen

https://www.nederlandenvannu.nl/top-menu/blog/de-lego-verzekeringen/#Top
Badge

Moet ik dit nu positief opvatten: goed voorbeeld doet goed volgen?

Of negatief: na-aapgedrag met hun crowdsourcen. Er staan zelfs dezelfde vragen op als hier al gesteld en beantwoord zijn. Bijvoorbeeld:

' Ik wil dat mijn verzekeraar mij altijd met 'u' aanspreekt. Er zijn verzekeraars die hun klanten alleen met 'jij' en 'je' aanspreken. Er zijn ook verzekeraars die dit bewust niet doen. Stelling: Ik vind dat een verzekeraar klanten met u aan moet spreken.'

En waar hebben we dat ook al weer eerder gezien: https://forum.onderling.nl/verzekeringen-algemeen-5/fbto-spreekt-klanten-a-oejea-481/

Het is misschien jammer dat FBTO er geen patent op heeft aangevraagd. De andere kant: we zijn kennelijk inmiddels wereldberoemd in Nederland en misschien moeten we dit soort initiatieven wel toejuichen. Ik heb je ooit verteld Hans dat anderen hier ook meelezen. Welnu, dit is het resultaat!  
@ Frans, van dit soort initiatieven maar ook na-aperijen kunnen er wat mij betreft niet genoeg zijn en nog komen. Het dient uiteindelijk de concurrentie tussen de communicativerbeteringsinspanningen en dus is dit een positieve ontwikkeling. Profiteur ben ik, jij en zijn wij allemaal. Ik begroet na-aperijen dus zeker positief in het voordeel van de allerbesten. Tevens hoop ik, dat Onderling.nl niet gaat achteroverleunen omdát ze ooit de eerste waren, maar nu komen we weer in de vroegere discussie Neckermann (als eerste) is dood en Zalando (als vernieuwer) bruist van succes......

Omdat de verzekeringsmarkt geen beduidend groeipotentiaal meer heeft zullen alle verzekeraars om de gunst van de klanten van collega's moeten knokken. Service en opbouw van loyaliteit zouden enkele wegen tot succes kunnen zijn......
Mijn Topics overs matchen/configureren en zoek-het-zelf-maar-uit zijn juist denkmodellen voor de meelezende (slimme) verzekeraar. Onderling laat het anonieme kunnen meelezen bewust toe.........en dat is dan nog eens extra positief voor ideeënzoekers. Mr. Dotson10 is een trouwe alleslezer, maar tenminste aangemeld!
Misschien maakt hij zijn ervaringen ooit nog eens zichtbaar op ons Forum.......
Badge
Tja, goed verhaal Hans. Maar als ik daar eens rond kijk, dan begrijp ik dat je ideeën en/of reacties eerst aan een moderator moet toesturen die het dan moet goedkeuren alvorens te plaatsen. Dat schiet niet op!! En bevordert zeker niet de communicatie zoals wij nu bijvoorbeeld met elkaar communiceren hetgeen ook een beetje op chatten lijkt.

Ik begrijp jouw positieve insteek en ik juich positieve ontwikkelingen hier op deze site ook toe. Maar pas op, veranderen alleen maar om te veranderen is niet altijd positief. Ik zou bijna zeggen, breek me de bek niet open want geloof me, ik heb daar (zeer negatieve!) ervaringen mee.

Onderling.nl is het origineel, het werkt (goed) en ik ben nog geen sites tegen gekomen die dit overtreffen. Ze komen in de buurt maar overtreffen nog niet. Ook zeker.com niet om een ander voorbeeld te noemen.

Hoedt u voor namaak!!! Elke hond heeft 4 poten maar alles op 4 poten is nog geen hond.
.......vergeet de hoge-snelheidstrein Independer niet, want dát wordt een serieus te nemende duizendpoot! Hún klantinformatieprocessen zijn momenteel absolute top en in deze all-on-the-web-taktiek schuilt het grootste gevaar voor de verzekeraars. Ze brengen de hoogst mogelijke info-kwaliteit voor de consument.....díe volgt..... en besluit een verzekering via Independer af te sluiten. Dat brengt meer macht en invloed.

Onderling als unieke voorwaardenverbeteraar móet ook sneller dit interessante Forum uitbouwen en op zoek gaan naar communuty-moderatoren die deze chats tussen ons volgen, aanvullen en verrijken............maar onder de 1571 leden is klaarbijkelijk nog niet genoeg potentiaal! Onder de 550.000 FBTO-klanten beslist wel..........maar die worden maar mondjesmaat benaderd. Onderling is bang voor groeistuipjes........?

"Niemand zegt dat een rups zijn transformatie tot vlinder leuk vindt."

NB Eerst is er de rups en later komt de vlinder...........(wie is er nu hier de vlinder?)

http://weblog.independer.nl/reisverzekeringen/wanneer-heb-ik-een-doorlopende-reisverzekering-nodig/

http://weblog.independer.nl/rechtsbijstandverzekeringen/wat-houdt-een-wachttijd-in-bij-een-rechtsbijstandsverzekering/

http://weblog.independer.nl/inboedelverzekeringen/tuinmeubels-inboedelverzekering/
Kiesdrempel omhoog........
positief nieuws?

Wat dit nu weer te maken heeft met de toestand van........ALLES!
Bestuurders laten besturen.........

VVD wil minder politieke partijen - 'kiesdrempel van 2 procent' :: nrc.nl

Moet ik dit nu positief opvatten: goed voorbeeld doet goed volgen?

Of negatief: na-aapgedrag met hun crowdsourcen. Er staan zelfs dezelfde vragen op als hier al gesteld en beantwoord zijn. Bijvoorbeeld:

' Ik wil dat mijn verzekeraar mij altijd met 'u' aanspreekt. Er zijn verzekeraars die hun klanten alleen met 'jij' en 'je' aanspreken. Er zijn ook verzekeraars die dit bewust niet doen. Stelling: Ik vind dat een verzekeraar klanten met u aan moet spreken.'

En waar hebben we dat ook al weer eerder gezien: https://forum.onderling.nl/verzekeringen-algemeen-5/fbto-spreekt-klanten-a-oejea-481/

Het is misschien jammer dat FBTO er geen patent op heeft aangevraagd. De andere kant: we zijn kennelijk inmiddels wereldberoemd in Nederland en misschien moeten we dit soort initiatieven wel toejuichen. Ik heb je ooit verteld Hans dat anderen hier ook meelezen. Welnu, dit is het resultaat!  

Frans, het is soms de vraag wie wie eigelijk na-aapt...........

Op 08.12.2011 schrijft de NLvanNu een blog over verzekeraarscadeautjes
Op 25.10.2012 zet Onderlinge-Lies een Topic over.....cadeautjes

https://www.nederlandenvannu.nl/top-menu/blog/laat-jij-je-leiden-door-kados/#comments

........toch maakt ook déze vaststelling mij helemaal niets uit, als het maar een informatief maatschappelijk thema is/wordt. Kranten schrijven óók allemaal dezelfde artikelen en kijk eens eerst RTL-nieuws en daarna NOS-nieuws......

Alvast voorweg genomen: heb ik soms iets met de NLvanNu?  Ja, zij zijn a - een dochter van één van de allergrootste verzekeraars in Europa  b - één van de jongste verzekeraars op de moeilijke verzekeringsmarkt  c - dat is moedig en ze zijn erg innovatief......verzekeren "zonder flauwekul" en dát vernieuwende is voor mij een inspirantie en hoofdargument om ze af en toe te citeren! Het is positief dus!

Reageer