"Oude" informatie moet verwijderd worden.....maar hoe doe je dat dan?

• 3 maart 2013
  • 0 reacties
  • 522 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Steeds meer wordt er informatie via het internet gezocht.....én gevonden. Verzekeraars, vergelijkingsites, fora, vraagbeantwoorders zoals de Consumentenbond, Independer, Zeker.com, Kassa e.a. proberen de consumenten te informeren. Maar.......éénmaal een gedetailleerd antwoord op bij voorbeeld een weblog gevonden, blijkt later, dat de regelgeving (alweer) is aangepast/veranderd. Omdat antwoorden en nieuws dus zo snel zijn gedateerd is het voor de "zoek-het-zelf-maar-uit" do-it-yourselfer niet zonder risico om zonder experte informaties te verwerken en als basis voor een besluit te gebruiken. Ik ziet hierin een probleem, want ik herken de houdbaarheidsdatum van een informatie of aanbeveling niet........en degene die een bericht heeft gepost denkt er ook niet meer aan om hem te verwijderen.

VOORBEELD Independer Weblog:

De informatie in dit artikel is verouderd. Sinds het doorvoeren van de regels in uit de Europese Customer Credit Directive per 1 juli 2011, is het volgens mij niet meer toegestaan om een hogere boete in rekening te brengen dan 1% over de vervroegde aflossing als nog niet de helft van de looptijd voorbij is, en 0,5% als die helft wel verstreken is.

Anneke
21 februari 2013 om 17:23

Beste Anneke,
    Dit artikel uit 2009 is inderdaad verouderd. Een recente versie vind je hier: http://weblog.independer.nl/geld-lenen/persoonlijke-lening-kun-je-niet-boetevrij-aflossen/

Vriendelijke groet,
    Esther Stoops

0 reacties

Geen reactie

Reageer