More Financieel Advies Uitvaartverz.

Onlangs heb ik een brief ontvangen van MoRe Financieel Advies waarin staat aangegeven dat ik bemiddelingskosten moet betalen! De vraag is waarvoor? Naar aanleiding van het telefoongesprek gaf de adviseur van MoRe aan dat er geen kosten aan het gesprek verbonden zijn. Achteraf toch een rekening ontvangen van €350! Bovendien kwam hij een nieuwe verzekeringen afsluiten voor een andere verzekeringsmaatschappij! Terwijl de adviseur tijdens het telefoongesprek aangaf  te komen adviseren over het huidige pakket! Ik snap er niks meer van! Wat een oplichters!! Wat te doen??

11 reacties

Hallo Jan2012 en welkom op dit Forum,

We geven op dit Forum geen verbintelijk advies, maar kunnen proberen je verder te helpen met leken-advies of ervaringen. De Onderling-moderatoren zijn van FBTO, maar misschien hebben die nog hun eigen tips. Ik stel één en ander samen voor je, zou het echter wel waarderen, wanneer er later een feed-back komt en dan andere betrokkenen weer van jouw ervaringen kunnen profiteren..........

Met deze situatie heeft al eens iemand anders onlangs problemen gehad. Ik stuur je zijn raad door:

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=31&t=132917
Jan2012, het lijkt erop dat het probleem structureel is:

Een tussenpersoon van More Financieel Advies heeft in 2012 afspraak gemaakt...
Ik zou nu meerdere registers gelijktijdig trekken.......
en ook hier de zaak aankaarten (initiatief van de Consumentenbond)

Klacht melden | Klachtenkompas.nl
Tenslotte is er nog het juristisch loket, verzekeraarsklachten en/of spreek je je eigen rechtsbijstandsverzekering aan.............

http://www.verzekeraarklachten.nl/
Reputatie 1
Hallo Jan2012!

Ik zie dat Hansje je al welkom geheten heeft en een heel stuk op weg heeft geholpen (chapeau hansje!). Als je inderdaad na deze tips nog meer hulp nodig hebt, horen we het graag. We willen ook graag weten hoe het opgelost is!
@Jan2012,

Een agressievere manier van aanpak is de zaak direct door juristen te laten afwikkelen. Hierbij moet je wel (bijna) zeker van je zaak zijn. De onkosten kunnen dan óók bij de tegenpatij worden neergelegd. Er zijn meerdere aanbieders en ik noem er één waarbij je je over de methode kunt oriënteren. Pleeg misschien vooraf een telefoontje en laat je adviseren.

Prepaid Rechtshulp: DAS behandelt en onderhandelt
@Jan 2012,

De branche is redelijk gedesoriënteerd door nieuwe regelgeving, misschien neem je eerst contact op met de Consumentenbond, die je kunnen adviseren over een plan van aanpak...........jouw "club" en hun praktijken zal inmiddels daar geen onbekende zijn en dat kan een voordeel voor je zijn. Mogelijk dat zij een proces gaan voeren!

Kosten uitvaartverzekeringen totaal onduidelijk | Consumentenbond
Reputatie 1
Hansje refereert er al aan. Volgens de nieuwe wetgeving mogen tussenpersonen geen provisie meer berekenen. Dit hebben ze vervangen door (het transparantere) bemiddelingskosten. Een direct writer kent deze kosten niet.
[quote]Hansje refereert er al aan. Volgens de nieuwe wetgeving mogen tussenpersonen geen provisie meer berekenen. Dit hebben ze vervangen door (het transparantere) bemiddelingskosten. Een direct writer kent deze kosten niet.
[/quote]

@Jelle. Maar daar heb je bij de uitvaartverzekering van FBTO niets aan, want die bieden jullie niet meer aan.......vanwegen de tariefaanpassing van 01.01.2013 die nu gelijk is voor mannetjes en vrouwtjes (waarbij ik een samenhang hiermee nog steeds niet begrijp, maar Leah heeft dit zo uitgelegd!).

CITAAT van Leah,

Hi Hansje,

"De premies van de FBTO uitvaartverzekering waren afhankelijk van het geslacht van de verzekerde. Door de overheid is besloten dat dit niet meer mag. De premies van de FBTO uitvaartverzekering zijn hier niet op aangepast waardoor de verkoop van de uitvaartverzekering is gestopt."
Zó onduidelijk is alles momenteel.............
ik heb hier óók geen kaas van gegeten

VVP
Nieuws voor Jan 2012
MoRe de gebeten of valse hond

Er is door de AFM een onderzoek gestart naar een groep bemiddelaars in uitvaartverzekering waar de organisatie veel meldingen over kreeg. Vooral over de twee partijen MoRe Financieel Advies B.V. en Unique Verzekeringen B.V. kwamen veel klachten binnen.

AFM: pas op met oversluiten uitvaartverzekering - OverGeld | Lees het laatste financiële nieuws op OverGeld.nl van De Telegraaf [Verzekeringen]

Reageer